شیرازه

ساخت وبلاگ

یکی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفته است: سوابق برخی از کاندیداهای جریان اصلاح طلب آبروی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان را خواهد برد.

به گزارش شیرازه به نقل از مرصاد، بعد از درگیری ها و تشنج های پیاپی در شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استان کرمانشاه که به نیمه تمام ماندن جلسات به دلیل درگیری لفظی و حتی گاها فیزیکی می انجامید بالاخره این شورا بدون حضور برخی از اعضای اصلی لیست نامزدهای های خود در حوزه های انتخابیه استان کرمانشاه را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش انتشار این لیست به شدت با واکنش منفی مردم و مخاطبان رسانه ای در شبکه های اجتماعی مواجه شده است و حتی اعضای خود شورای موسوم به سیاست گذاری اصلاح طلبان در برابر آن مواضع تندی را اتخاذ کرده اند.

یکی از اعضای شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفته است: سوابق برخی از کاندیداهای جریان اصلاح طلب آبروی شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان را خواهد برد.

مهدوی چشمه گچی دبیر حزب اصلاح طلب توسعه با توصیه دوستان همفکرش به توجه به موازین دینی نوشته است: بیایید تا مستندات سوابق این افراد را در اخیار شما قرار بدهم.

وی ادامه می دهد: قرار نیست فقط نگاه کنیم یک کاندیدا حامی دولت است... باید ببینیم حلال و حرام می داند یا نه...نحوه برخورد او با نوامیس مردم و جمع کردن ثروتهای میلیاردی آنها چگونه است.

 جلسات مختلف اصلاح طلبان در کرمانشاه بارها به دلایل مختلفی مانند درگیری با مشت و لگد، عدم حضور مدعوین و جمعیت بسیار اندک، درگیری دبیران احزاب با یکدیگر و ... نا تمام مانده و به دادگاه و شکایت ختم شده است.

انتهای پیام/

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 272 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:41

یکی از غذا های سنتی که از دیرباز در شهرستان اقلید پخته می شود آش حلیم اول اسفند ماه است.

به گزارش شیرازه به نقل از کلید فارس، هنگامی که سخن از میراث فرهنگی به میان می آید آنچه که بیشتر نظر افراد را به خود جلب میکند اشیا تاریخی، ساختمان ها و یا صنایع دستی هر منطقه است.

اما یکی از نمودهای ارزشمند فرهنگی که جایگاه ویژه ای نزد همه ملت ها دارد ولی کمتر به آن پرداخته شده است خوراکی های محلی و سنتی می باشد.

ابوذر سعدی خانی مسئول موزه مردم شناسی اقلید در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: نحوه پخت، مصرف و آداب و باور های مربوط به غذا های محلی در قدیم جایگاه ویژه ای نزد مردم داشته است.

او اعتقاد دارد که بعضا مشاهده شده، گردشگران هم توجه خاصی به این موضوع داشتند.

یکی از غذا های سنتی که از دیرباز در شهرستان اقلید پخته و هنوز هم بعد از گذشت چندصدسال پخت آن ادامه دارد آش حلیم اول اسفند ماه دراین شهرستان است.

حمید ثابت اقلیدی، کارشناس فرهنگی شهرستان می گوید: فلسفه پخت این آش به این صورت است که چون در قدیم شغل اکثر مردم شهرستان اقلید کشاورزی بوده و اول اسفند ماه این قشر از جامعه باید فعالیت خودشان را در زمین های کشاورزی شروع کنند به خاطر همین اقدام به پخت آش حلیم که یک غذای مقوی و انزژی زا بوده است می کرده اند.

اول اسفندماه مردم شهرستان اقلید یا حلیم پزان و دور هم جمع شدن قوم و خویش ها می افتند.

آش حلیمی که بصورت سنتی تهیه می شود خوشمزه تر وخوش طعم تر است.

پخت آش حلیم به دوروش مدرن در فضای آشپزخانه های امروزی و سنتی و سنتی در مطبخ ها و با استفاده از ظروف سفالی و قدیمی صورت میگیرد.

خانم موحد آشپز حلیم به روش سنتی از چگونگی پخت آش حلیم به روش سنتی سخن می گوید.

موحد ادامه می دهد: ابتدا گندم را پس از خیس کردن در ظروف سنگی به نام چوقن می کوبیم و بعد از خرد شدن در ظروف مسی ریخته و داخل تنور می گذاریم و بعد از چندساعت که گندم نیمپز شد گندم را درون ظروفی سفالی به نام دو دسته ریخته و داخل تنور می گذاریم. بعد از حدود هشت ساعت آش حلیم پخته می شود و بعد از تزئین به وسیله دارچین، شکر و روغن حیوانی استفاده میکنیم.

این غذاهای محلی علاوه براینکه بهانه خوبی برای دور هم جمع شدن می باشد جزء میراث ماندگار و از جاذبه های گردشگری منطقه به شمار می آید. 

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 201 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:41

امام جمعه موقت شیراز گفت: ملت برای حضور در مجلس شورای اسلامی نیازمند وکیل‌المله است نه وکیل‌الدوله، از این‌رو باید در برگزاری انتخابات قانون ملاک باشد و مجریان نیز بی‌طرفی کامل را مراعات کنند.

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام والمسلمین «ابوفاضل رضوی‌ اردکانی» در خطبه‌ های نماز جمعه 30 بهمن در شیراز، با اشاره به تأکیدات رئیس‌جمهور، اظهار کرد که هیچ استاندار، فرماندار و بخشداری حق طرفداری از یک کاندیدا یا گروهی را ندارند.

وی در توصیه به کسانی‌که قرار است عهده‌دار نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی شوند، گفت: بیکاری، موضوع بیمه‌ها و خدمات درمانی، اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی، دفاع از مظلومان و تصویب مصوباتی اسلامی از خواسته‌های مردم است.

خطیب جمعه شیراز گفت: در زمینه درمان و خدمات بیمه اقدامات زیادی انجام شده، اما هنوز در بحث بیمه نواقصی وجود دارد هم بیمه کارمندی، هم کارگری، قوانین قدیمی است، همه دنیا با استفاده از یک کارت خدمات را دریافت می‌کنند اما در ایران هنوز بیماران برای انجام آزمایش‌ها و دریافت دارو، با معضلاتی مواجه هستند که باید مجلس در این زمینه تدبیری بیندیشد.

رضوی‌ اردکانی با بیان این‌ که در طرح پزشک خانواده نیت خوبی وجود داشت اما طرح ناکام بوده است، گفت: مسئولان باید ببینند اگر طرح خوبی است نواقص آن را برطرف کرده و گسترش دهند و اگر نه از خیر اجرای آن بگذرند.

او هم‌چنین با اشاره به این‌که در بحث بیمارستان‌های خیریه در شیراز مردم با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: هزینه خدمات در بیمارستان‌های خیریه باید عددی بین بیمارستان‌های دولتی و خصوصی باشد، حال آن‌که این‌گونه نیست، در شیراز وقتی به بیمارستان قلب وارد می‌شوی، همان بدو ورود باید بابت برخی خدمات 100 هزار تومان پرداخت کنی، حال آن‌که بسیاری از مردم توان پرداخت چنین هزینه‌هایی را ندارند.

او با بیان این‌که بسیاری از بیماران جوان مبتلا به سرطان یا بیماری‌های صعب‌العلاج، علی‌رغم آن‌که امکان درمانشان وجود دارد، به‌دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌ها، فوت می‌کنند، توجه نمایندگان مجلس برای برطرف کردن این نواقص و مشکلات را خواستار شد.

امام جمعه موقت شیراز هم‌چنین با تأکید بر ضرورت توجه به بیانات مقام معظم رهبری و ارشادات معظم‌له در انتخاب افراد اصلح‌تر در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امروز مسأله نفوذ در ارگان‌های تأثیرگذار نظام، مانند خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: خیلی سعی کرده و می‌کنند افرادی را برای ورود به خبرگان رهبری بزرگ کنند، رادیو لندن و صدای آمریکا برای ما تعیین تکلیف می‌کند، اما غافل از این‌که خوابی که آنان دیده‌اند مربوط به زمان قاجار و پهلوی است، این افراد ممکن است در شورای نگهبان تائید شده باشند، اما شاید امیدهایی به آنان داده‌اند که این‌گونه لندن و صدای آمریکا برایشان تبلیغ می‌کنند. اگرچه ملت ما بصیر است و درست برعکس خواست آنان عمل می‌کند.

امام جمعه شیراز شرایط یک نماینده مجلس خبرگان را علم، شجاعت و شهامت و اشراف بر سیاست دانست و گفت: خبرگان رهبری وظیفه خطیر تعیین رهبری، کمک به رهبری و مشاوره به رهبری را عهده‌دار است، از این‌رو باید با حساسیت ویژه‌ای وارد شد.

رضوی‌اردکانی هم‌چنین با اشاره به شمار فراوان کاندیداهای مجلس شورای اسلامی، گفت: ممکن است کسانی از زیر قلم شورای نگهبان رد شده باشند اما با اهل فتنه رابطه‌ای داشته باشند، از این‌رو باید هوشیار باشیم که ننگ مجلس ششم تکرار نشود.

خطیب جمعه شیراز خط قرمز را کسانی دانست که با شنیدن نام آمریکا قند در دلشان آب می‌شود و خاطرنشان کرد: نداشتن گرایش به‌غرب، نداشتن گرایش به فتنه و فتنه‌گران، منافع ملی را بر فردی ارجح دانستن و ... از ملاک‌های مردم است.

منبع: ایسنا

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 250 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 20:41

نمايشگاهي ازدست ساخته هاي دانش آموزان مدارس ابتدايي شهرستان درقالب آزمايش ،طراحي وساخت درآموزشگاه شهيدابراهيمي به معرض نمايش عموم گذاشته شد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مارگون،جشنواره جابربن حيان، كارخودرابه طوررسمي درسپيدان،آغازونمايشگاهي ازدست ساخته هاي دانش آموزان مدارس ابتدايي شهرستان درقالب آزمايش ،طراحي وساخت درآموزشگاه شهيدابراهيمي به معرض نمايش عموم گذاشته شد.

دراين مراسم، سعيدمهبودي مديرآموزش وپرورش سپيدان،ضمن قدرداني ازمدارس ودانش آموزان شركت كننده گفت: آموزش وپرورش به دنبال عملياتي نمودن مباحث تئوري است و جشنواره جابربن حيان فرصت خوبي براي دانش آموزان دوره ابتدايي است تا آنها آنچه يادگرفته اند را طراحي نمايند و ابداعات واختراعات خود را به نمايش بگذارند.

وي به تعدادي ازدانش آموزان شركت كننده،جوائزي اهداء نمودوتاكيدكرد كه ازنفرات برترجشنواره درمرحله شهرستان به خوبي تجليل گردد.

در ادامه سيدحسن هاشمي،ارزياب جشنواره جابربن حيان گفت:هر آموزشگاه ابتدايي 3 اثر به دبيرخانه جشنواره ارسال كه ازمجموع512 اثرارسالي،8اثراز4آموزشگاه انتخاب گرديد.

وي افزود:آموزشگاه هاي شهيدابراهيمي با4اثر، شهيدتوسلي با2اثر،امام حسين(ع)با1 اثر و شهيد دستغيب با 1 اثر توانستند به مرحله استاني راه يابند.

گفتني است مراسم افتتاح اين جشنواره باحضورمديرآموزش وپرورش،معاون آموزشي،كارشناس آموزش ابتدايي ومديران مدارس ابتدايي شهرستان برگزارشد.

شايان ذكراست درجشنواره سال گذشته،از8اثرارسالي 2اثردرمرحله استان انتخاب وازآنهاتجليل گرديد.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 249 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:21

خطیب نمازجمعه جهرم گفت: باید این تغییر را در جامعه ایجاد کنیم که رای ما برای منفعت طلبی شخصی نیست.

کسی را به مجلس بفرستیم که معتقد و وفادار به ولایت فقیه باشد/ نماینده مجلس نباید دل باخته غرب باشدبه گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم،حجت الاسلام  لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز جهرم با اشاره به ایام انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی، رعایت تقوا را لازمه انتخابات دانست و گفت: گاهی اوقات در بحبوحه کار تبلیغات انتخابات احساس کم آوردن در برخی موارد به افراد رو آورده و برای جبران آن به گناه، دروغ، غیبت و تهمت متوسل می‎شوند.

وی با بیان اینکه با رفتارهای معاویانه صفتانه ممکن است چهار روز در دنیا حکومت کرده اما آخرت خود را از دست می‌دهیم، افزود: این سخن متوجه فرد خاصی نیست بلکه تمام نامزدها و حامیانشان باید آن را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه اخلاق انتخاباتی این است که دیگران را تخریب نکنیم، بیان کرد: ائمه جماعات و روحانیت باید منویات رهبری در باب انتخابات را برای مردم تبیین کنند.

وی با بیان اینکه بنده نمی توانم از تریبون نمازجمعه برای معرفی اشخاص استفاده کنم، گفت: محیط نمازجمعه محل تبلیغ نامزدها نیست و چنانچه در این زمینه تذکر داده شده بی‌ادبی به افراد نبوده بلکه از این باب است که مکان نمازجمعه نمی‌تواند به عنوان محل تبلیغات و جهت‌گیری افراد تبدیل شود.

خطیب نمازجمعه جهرم با بیان اینکه در انتخابات باید صرفه شخصی را کنار گذاشت و خدا را در نظر گرفت، گفت: باید این تغییر را در جامعه ایجاد کنیم که رای ما برای منفعت طلبی شخصی نیست بلکه برای خون هایی است که به پای نظام و تحقق عدالت ریخته شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی به برکت یک دیدگاه مترقی اصیل اسلامی و توسط بنیانگذار و موسس آن امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: کسی را به مجلس بفرستیم که معتقد و وفادار به ولایت فقیه باشد.

امام جمعه جهرم با یادآوری مجلس ششم که نمایندگان برای زمین زدن نظام اسلامی اقدام به استعفا کردند، گفت: این گروه افراد نباید به مجلس ورود کرده و ایستادگی و وفاداری به نظام باید شاخصه نماینده مجلس باشد.

وی با تاکید به کلید واژه نفوذ در کلام مقام معظم رهبری، گفت: نماینده مجلس نباید دل باخته شرق و غرب باشد.  به گفته حجت الاسلام دژکام، علمیت، آگاهی و تجربه نماینده مجلس باید در حدی باشد که در نتیجه تلاش او پیشرفت کشور و شهرستان شود.

حجت الاسلام دژکام همچنین در خطبه نخست نمازجمعه جهرم به ایام شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و با ذکر آیه‌های 32 و 33 سوره مبارکه احزاب از بانوان خواست تا دستورات خداوند متعال در این آیه‌ها که اشاره به تقوا، عدم تغییر لحن صدا برای جلب مردان، عدم خودنمایی، اقامه نماز و رعایت احکام شرعی، پرداخت زکات و اطاعت از خدا و پیامبر(ص) دارد را مورد توجه قرار دهند.

وی، نتیجه تقوا در جامعه اسلامی را سعادت، پیشرفت و خوشبختی جامعه دانست و افزود: تقوا اگر نباشد جامعه اسلامی پیشرفت ندارد.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه پیروی از این بانوی با عظمت، پیشرفت جامعه را به همراه دارد، بیان کرد: اراده خداوند متعال سبب شده تا پلیدی را به هر شکل از اهل‌بیت پیامبر (ص) دور کند.

وی همچنین خواستار رعایت ادب و احترام نسبت به دخت پیامبر اعظم (ص) و حضور در آئین‌های سوگواری در ایام شهادت ایشان شد.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 247 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:21

مناظره مدیرعامل خبرگزاری فارس و عضو شورای شهر تهران برگزار شد.

به گزارش شیرازه به نقل از فارس، مناظره سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس و غلامرضا انصاری فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران شب گذشته با موضوع «مجلس مطلوب از نگاه گروه‌های مختلف سیاسی» در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما برگزار شد.

موسوی در این برنامه با اشاره به بزرگداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهدای 29 بهمن مردم تبریز گفت: تا به حال یک سنجش مشخص و علمی راجع‌ به طبقه اجتماعی نمایندگان مجلس صورت نگرفته است، اقداماتی از این قبیل یعنی شناسایی طبقات نمایندگان یا دولتمردان کاری پیچیده‌ است و به راحتی نمی‌توان در مورد آن نظر داد که در کدام مجلس طبقه‌بندی اجتماعی نمایندگان به چه صورت بوده است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در رابطه با طبقه‌بندی اجتماعی نمایندگان مجلس گفت: در کشور ما به این صورت نیست که در اندیشه سیاسی غرب فئودال و بورژوآ مطرح است، ما مفاهیمی داریم که متناسب با فرهنگ بومی و انقلابی ما است که امام خمینی (ره) نیز بارها تأکید کردند و در وصیت‌نامه ایشان خطاب به مردم آمده است که نمایندگانی را به مجلس بفرستید که از طبقه متوسط به پایین باشند تا درک و مشکلات مردم را بفهمند.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان اینکه مجلس عصاره فضائل ملت است، افزود: نگاه مردم در قالب قانون‌گذاری در مجلس تجمیع و برای دولت ریل‌گذاری می‌شود.

نماینده اگر مشکلات طبقه اکثریت مردم را نفهمد ممکن است از نگاه مردم فاصله بگیرد

مدیرعامل خبرگزاری فارس ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب این مسئله مطرح شد که مفهوم مستضعف به عنوان یک شاخص و فضیلت در بین نمایندگان بود و به خصوص در ادوار نخست مجلس این عنوان که کاندیدای نمایندگی از بین طبقه پایین است یکی از شاخص‌ها محسوب می‌شد، شاید در نگاه عمومی و نخبگانی این مسئله یک ایراد باشد که طبقه اجتماعی چه تأثیری در صلاحیت یک کاندیدا دارد ولی نگاه کارشناسی امام این بود که نماینده اگر مشکلات طبقه اکثریت مردم را نفهمد ممکن است از نگاه مردم فاصله بگیرد و مقام معظم رهبری نیز بارها تأکید کردند کسانی که متکی به اشرافیت هستند سکان را به عهده نگیرند زیرا نماینده مجلس باید درد مردم را بفهمد.

* فعالیت احزاب سیاسی باید در چارچوب قانون باشد

موسوی در رابطه با چگونگی فعالیت گروه‌های حزبی شناسنامه‌دار عنوان کرد:‌ آزادی باید وجود داشته باشد و گروه‌های شناسنامه‌دار در چارچوب نظام باید فعال باشند ولی مثال کشور ترکیه را در این زمینه نمی‌پذیرم زیرا ترکیه کشور سطح بالایی برای قیاس نیست و کشور ما بالاتر از ترکیه است حتی به لحاظ توسعه سیاسی نیز کشور ما بالاتر است به طور مثال در بحث امنیت ترکیه را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید یا سطح مردم‌سالاری دینی و نفوذ در منطقه را بین جمهوری اسلامی و کشور ترکیه مقایسه کنید که به مراتب ایران بالاتر از ترکیه است و از نظر وضعیت سیاسی نیز ترکیه اوضاع بسامانی ندارد.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان افزود: اینکه افرادی به فعالیت شناسنامه‌دار بپردازند برای رشد سیاسی کشور درست و موثر است ولی باید همه گروه‌ها چارچوب قانونی را بپذیرند نه اینکه اگر فقط مسیر به نفع‌شان بود قانون را بپذیرند و اگر نبود معادله را عوض کرده و وارد حیطه‌های غیرقانونی شوند، اگر اینگونه باشد فعالیت به رشد سیاسی کشور کمک نمی‌کند.

صرف تنوع گروه‌های سیاسی مؤلفه اصلی رشد سیاسی کشور نیست

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: بحث آزادی و توسعه سیاسی کشور قابل بررسی است ولی در رابطه با مجلس نمی‌توان صرف رقابت و انتخابات مردم را به صحنه کشاند. همانطور که در انتخابات شورای شهر دوم هم در کشور و هم در تهران بیشترین حجم رقابت در طیف‌های مختلف سیاسی حتی گروه‌های خارج چارچوب رسمی نظام را داشتیم ولی میزان مشارکت در تهران 12 درصد بود یعنی صرف تنوع گروه‌های سیاسی مؤلفه اصلی رشد سیاسی کشور نیست و نگاه مردم این است که این گروه‌ها چقدر مطالبات آنها را نمایندگی می‌کنند.

موسوی اضافه کرد: اگر 100 گروه هم حضور داشته باشند ولی مطالبات مردم را نمایندگی نکنند، مردم توجهی نمی‌کنند زیرا مجلسی که اینگونه باشد مربوط به احزاب است نه مردم و به همین دلیل مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) تأکید کردند که مقوله مطالبات مردم باید در رأس توجهات باشد.

* خطر اشرافیت و سرمایه‌داری در کشور وجود دارد

مدیرعامل خبرگزاری فارس تصریح کرد: در سطح کلان این باور وجود دارد که متأسفانه به واسطه هژمونی لیبرال سرمایه‌داری و سلطه‌ای که جریان سرمایه‌داری در دنیا پیدا می‌کند بخش صاحب سرمایه در حال مصادره کردن امکانات دنیا به نفع خودش است و شعار جنبش اشغال وال‌استریت نیز 99 درصد در برابر 1 درصد بود. ولی کشور ما روح سرمایه‌داری را نپذیرفته است و نوع حکومت ما اینگونه نیست ولی خطر اشرافیت و سرمایه‌داری وجود دارد.

موسوی خاطرنشان کرد: در کشور ما در دوره‌های قبلی در دولتی که عنوان سازندگی داشت به صراحت بیان می‌شد که برای توسعه باید بخشی از مردم زیر چرخ توسعه له شوند.

اقتصاد لیبرال، اقتصادی مبتنی بر قانون جنگل است

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با بیان اینکه اقتصاد لیبرال، اقتصادی مبتنی بر قانون جنگل است، گفت: در این نوع اقتصاد ضعیف باید حذف شود و گاهی از باب بیمه‌ اجتماعی صدقه‌ای به مستضعفان داده می‌شود ولی شعار انقلاب ما اینگونه نبوده است. البته استضعاف فکری وجود دارد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: اگر در مجلس ما افرادی ورود کنند که به دنبال طبقه‌بندی اشراف باشند و نتوانند مطالبات مردم را تأمین کنند از جمهوری اسلامی واقعی فاصله گرفته می‌شود و هشدار مقام معظم رهبری نیز همین است.

موسوی گفت: امروز در برخی آرایش رسانه‌ای بخش‌های عقبه‌ سرمایه‌داری دارند و برخی در لیست‌ها تأثیرگذارند که صاحب سرمایه هستند البته حرف من تنها یک گروه نیست و در هر گروهی ممکن است اینگونه باشد.

حزب روشن و مشخص و نهادینه‌شده در کشور نداریم یا کم داریم

وی در رابطه با بحث پالایش درونی احزاب که از سوی غلامرضا انصاری مطرح شد، گفت: پالایش درونی در احزاب باید صورت بگیرد ولی ایرادی که وجود دارد این است که ما حزب روشن و مشخص و نهادینه شده در کشور نداریم یا کم داریم و ادعای مسئولان دولتی چه گذشته و چه حال حاضر این است که ما 200 حزب در کشور داریم که این تعداد در دنیا بی‌سابقه است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس عنوان کرد: مدل مواجهه احزاب در مقابل قانون در کشور در زمان برد و باخت متفاوت است، البته در همین احزاب هم شاهد رسوخ افرادی هستیم که به جریان کثیف سرمایه‌داری و اشرافی وصل هستند.

افرادی با پرونده مفتوح اقتصادی در حال بستن لیست برخی حزب‌ها هستند

موسوی افزود: من از شخص خاصی اسم نمی‌برم ولی در لیست‌های اعلام شده افرادی هستند که با پرونده مفتوح اقتصادی در حال بستن لیست برخی حزب‌ها هستند.

وی با بیان اینکه دبیرکل یک حزب سیاسی که در بستن یک لیست مؤثر است سابقه محکومیت سیاسی دارد، گفت: چنین حزبی می‌تواند از این فرد اعلام برائت کند یا اجازه ندهد که چنین فردی در لیست آنها حضور داشته باشد و حتی در بستن لیست نیز مؤثر باشد که این مسئله همان پالایش داخلی احزاب به شمار می‌رود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: من از پایگاه گفتمانی به مسئله عدالت و مردم می‌پردازم نه پایگاه حزبی، آنچه مطرح است این است که دولت‌ها به پایداری خود فکر می‌کنند و به دنبال ایجاد حزب هستند ولی تا زمانی که امکان حزب تمیز نباشد مشکلات برطرف نمی‌شود که در این زمان انصاری مسئله بابک زنجانی را مطرح کرد و موسوی نیز در پاسخ گفت، بابک زنجانی و شهرام جزایری هم از آن دسته هستند.

موسوی با بیان اینکه یک نماینده باید براساس عدالت و مطالبه مردمی وارد مجلس شود، گفت: در قانون اساسی آمده است یک نماینده زمانی که وارد مجلس می‌شود نماینده کل مردم است نه نماینده حوزه انتخابیه یعنی حتی اگر نماینده شهر خاصی هم باشد به دلیل اینکه کل کشور یک جنس مطالبه دارند آن فرد باید مطالبات را بفهمد، رکود، بیکاری، تورم و اشتغال جوانان را بفهمد ولی اگر یک نماینده خودش در برج عاج نشسته باشد چطور می‌تواند مشکل مردم را بفهمد؟

* شاخص اعتدال قانون است

وی در رابطه با چارچوب و شاخص افراد و تعادل گفت: در یک جامعه پیشرفته و یک جامعه متعادل شاخص اعتدال قانون است یعنی اگر قانون رعایت شد اعتدال وجود دارد و اگر از چارچوب خارج شدیم دچار افراط شده‌ایم.

موسوی افزود: البته گروه‌های سیاسی معمولاً از نگاه خودشان به افراط و اعتدال نگاه می‌کنند ولی اگر چارچوب قانونی معیار باشد می‌توان تعریف مشخصی ارائه داد که هرچه به قانون نزدیک‌تر به اعتدال نزدیک‌تر می‌شویم و اگر از قانون‌تر شویم افراط وجود دارد.

دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان گفت: اگر انتخاباتی برگزار شد ولی من چارچوب قانونی را نپذیرفتم، من یک فرد افراطی هستم، اگر یک نهاد قانونی مسئله‌ای را مطرح کرد و من نپذیرفتم یعنی من یک فرد تندرو و ساختارشکن هستم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با بیان اینکه در گفت‌وگو و تعامل نیز قانون‌محوری وجود دارد، عنوان کرد: اگر تعامل هم حول محور قانون باشد می‌توان اعتدال را تعریف کرد.

بین انقلابی‌گری و افراط باید فاصله ببینیم

موسوی اضافه کرد: بین انقلابی‌گری و افراط باید فاصله ببینیم زیرا بین این دو تفاوت جدی وجود دارد، انقلابی‌گری یعنی موتور محرکه‌ای در چارچوب قانونی برای رسیدن به اهداف تعریف می‌شود که گاهی اقدامات در این چارچوب نیاز به ایثار، از خودگذشتگی و حرکت بیش از حد دارد. به طور مثال در منطقه مردمی که برای کنار رفتن حکومت سلطه‌گرشان انقلابی‌گری می‌کنند افراط نکرد‌ه‌اند.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با اینکه در کدام مجلس با افراط مواجه شدیم، عنوان کرد: در مجلس ششم برخی مواقع افراط را دیدیم یعنی از چارچوب قانونی و اصولی افراط شد و حرف نهادهای قانونی پذیرفته نشد، در این مجلس شاهد ساختارشکنی بودیم زیرا سیاست‌های کلان نظام به چالش کشیده شد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اضافه کرد: وقتی سیاست‌های کلان نظام به چالش کشیده شود و سخنانی مطرح شود که بیگانگان از آن سوءاستفاده کنند و سیاست‌زدگی ایجاد شود و به مطالبات مردم هم توجه نشود افراط صورت گرفته است.

بیشترین فریادها از همین مجلس برخاسته شد

موسوی خطاب به انصاری که مجلس نهم را یکی از افراطی‌ترین مجلس‌ها در مواجهه با دولت یازدهم عنوان کرد، اظهار داشت: من مدافع هیچ مجلسی نیستم ولی معتقدم بیشترین فریادها از همین مجلس برخاسته شد. یعنی دولت قبل هر کجا که مشکل داشت بیشترین فریادها از همین مجلس بود، در دولت نهم که مجلس هفتم با ترکیب همین مجلس نهم ایجاد شده بود چهار وزیر از لیست پیشنهادی دولت رأی نیاوردند، استیضاح وزیر کشور وقت به دلیل مدرک تقلبی توسط چه کسانی صورت گرفت؟ فریاد نسبت به خانه‌نشینی رئیس جمهوری قبلی توسط چه کسانی بود؟

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در جمهوری اسلامی سؤال از رئیس جمهور توسط این مجلس صورت گرفت، عنوان کرد: من از کلیات دوره‌های مختلف مجلس دفاع نمی‌کنم ولی در مجلس هشتم و نهم نمایندگانی که عنوان اصولگرا داشتند در برابر دولتی که عنوان اصولگرا داشت ایستادند، ببینید در این دوره‌های مجلس نمایندگان اصلاح‌طلب در برابر دولت ایستادند یا نمایندگان اصولگرا.

مدیرعامل خبرگزاری فارس بیان کرد: در مورد مشکل معاون اول رئیس جمهور چه کسانی ایستادند؟ در همین دوره همان نمایندگان مشکلاتی هم در دولت یازدهم می‌بینند و مطرح می‌کنند.

موسوی گفت: دولت یازدهم زحمات زیادی کشیده است ولی من مانند شما آن را سفید نمی‌بینم، نمایندگان مجلس در برابر ایرادات این دولت نیز انتقاد می‌کنند، چه کسی در برابر قراردادهای نفتی ایستاده و مشکلات آن را اعلام می‌کند؟

وی اضافه کرد: اصولگرا و اصلاح‌‌طلب واقعی کسی است که در قبال دولت‌ها به منافع خود نگاه نکند، در دولت حال حاضر اصلاح‌طلبان چقدر انتقاد می‌کنند؟ مشکل معیشت، بیکاری و اشتغال از مهم‌ترین مشکلات است چقدر به این مشکلات انتقاد شده است؟

تا کی باید برای مشکلات از دولت گذشته نام ببریم؟

در این زمان انصاری گفت: این مشکلات مربوط به 8 سال دولت نهم و دهم است که 8 سال بودجه کشور از بین رفت.

موسوی در پاسخ به وی گفت:‌ اگر 8 سال بودجه کشور رفت پس چگونه کشور اداره شد؟ 3 سال از عمر دولت یازدهم گذشته است و نمی‌توان تمام ناکارآمدی‌ها را به گردن دولت گذشته انداخت، تا کی باید برای مشکلات از دولت گذشته نام ببریم؟

وی افزود: رکود و مشکل اشتغال از قبل بوده و حالا ادامه دارد ولی رئیس جمهور گفت 100 روزه مسائل را حل می‌کنیم، خرداد 93 برنامه کاری ارائه شد و روحانی گفت از رکود عبور کردیم ولی 3 ماه بعد یعنی شهریورماه بسته خروج از رکود را ارائه داد و یک سال هم گذشت و اتفاقی نیفتاد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس اظهار داشت: 4 وزیر دولت روحانی رسماً اعلام کردند که ما دچار بحران هستیم و با رکود مواجه شدیم که دوباره بسته‌ای صرفاً مربوط به ارائه وام به مردم برای خارج کردن بازار خودروسازان از رکود ارائه شد، اگر فردی اصلاح‌طلب واقعی است در این زمینه‌ها نیز صحبت کند. آیا پس از 3 سال نباید برنامه جامعی داشته باشیم؟ آیا شما برنامه جامعی می‌بینید؟

در این زمان موسوی خطاب به انصاری که اعلام کرد در دولت نهم و دهم مسائل به دروغ مطرح می‌شد، گفت:‌ یعنی در 8 سال تمام حرف‌ها دروغ بود؟ صفر و 100 دیدن مسائل تعارض ایجاد می‌کند، در تمام دولت‌ها هم خوبی و هم بدی وجود دارد و اینکه بگوییم 8 سال کاملاً مشکل وجود داشته است حرفی در حد بمب‌باران اتمی است.

موسوی ادامه داد: طیف وسیعی از دولت‌مردان در دولت نهم و دهم کار کردند، خدمات بسیاری به مناطق محروم ارائه شد و هدفمند کردن یارانه‌ها که آرزوی دولت‌های قبلی بود اجرا شد.

وی با بیان اینکه من جزء منتقدان دولت قبل هستم و از سوی رئیس دولت قبل مخاطب قرار گرفته و اعتراض شنیده‌ام، گفت: من می‌گویم دولت قبل خوبی‌هایی داشته است و به مناطق محروم و روستاها خدماتی کرد.

انصاری در میان صحبت‌های موسوی ارائه خدمات به روستاها را به توزیع سیب‌زمینی در میان آنان محدود کرد که موسوی گفت: اگر سیب‌زمینی هم توزیع شده است بهتر از این است که سیب‌زمینی‌ها را زیر خاک فرو کنیم و به مردم ندهیم که ارزان نشود، آن دولت سیب‌زمینی را به مردم می‌داد تا استفاده کنند ولی حالا سیب‌زمینی‌ها خاک می‌شود تا ارزان نشود در حالی که بسیاری از مردم مشکلات معیشتی دارند.

موسوی در ادامه از انصاری خواست تا 3 کلید واژه اساسی حوزه اقتصاد برای پیشرفت اقتصادی را نام ببرد که انصاری از قانون و امنیت نام برد و موسوی گفت: دولت کدام برنامه را برای این مسائل ارائه داده است؟

مجلس حال حاضر بیشترین همکاری را با دولت داشته است

وی خاطرنشان کرد:‌ مجلس حال حاضر بیشترین همکاری را با این دولت داشته است، برجام را کدام مجلس تصویب کرد؟ آخرین وزیر استیضاح شده دولت 175 رأی از مجلس گرفت، یعنی شما می‌گویید دولت باید 2 سال و نیم فعالیت نکند تا مجلس همراهش سر کار بیاید؟ به نظر من مجلس می‌تواند هم همراه و هم منتقد باشد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس عنوان کرد: معتقدم مرزبندی با بیرون و جریان‌ها و قدرت‌هایی که به نوعی طمع به کشور دارند یک اصل ضروری است و امام خمینی فرمودند اگر دشمن از شما تعریف کرد ببنید چه مشکلی دارید بنابراین کسی نمی‌تواند وجود دشمن را برای کشور نفی کند و آنهایی که می‌گویند وجود دشمن توهم توطئه است مفهوم دشمن را نفهمیده‌اند.

موسوی افزود: خوش‌بین‌ترین سیاسیون هم نمی‌توانند طراحی قدرت‌های بیرونی را نفی کنند، پس از مذاکراتی که برای برجام صورت گرفت و تعاملاتی که انجام شد قیمت نفت را کاهش دادند یعنی دشمن بیکار ننشسته است و در حال طراحی نقشه‌هایش است و لازم است همه ما در داخل به نوعی طمع را کنار بزنیم.

ایرادی ندارد که ما بگوییم آقای انگلیس! ما را با تو صنمی نیست

وی گفت: برخی رسانه‌های خارجی از لیست‌های خاصی تعریف می‌کنند و برخی افراد را تأیید یا رد می‌کنند که این ایراد است. ما در تلویزیون جمهوری اسلامی فضای بازی برای صحبت با مردم داریم و باید جلوی طمع دشمن را بگیریم.

مدیرعامل خبرگزاری فارس تأکید کرد: سران لیستی که رادیو بی‌بی‌سی و رسانه‌های بیگانه از آنان حمایت می‌کنند باید محکم بایستند و از انگلیس اظهار برائت کنند، دوره‌ای که انگلیس برای ما تعیین تکلیف می‌کرد و نماینده تعیین می‌کرد و دوره قرارداد وثوق‌الدوله گذشته است، مردم ما انگلیس را به زباله‌دان تاریخ سپرده‌اند.

وی گفت: دشمن واقعیت دارد و اگر از ما حمایت کرد ایرادی ندارد که ما بگوییم آقای انگلیس! ما را با تو صنمی نیست.

انصاری: توقعات غیرمنطقی را در سطح مردم بالا آوردیم

این گزارش حاکی است در این برنامه غلامرضا انصاری در رابطه با این سوال که مجالس 9 دوره گذشته از لحاظ طبقه اجتماعی چه جایگاهی داشتند و خروجی آنها چگونه بوده است، گفت: ما اگر بخواهیم ابعاد مختلف مجلس و نقاط مثبت و منفی آن را مدنظر قرار دهیم باید مجلس اول که با حضور انقلابیون در صحنه و شرایط خاص داخل کشور و منطقه همراه بود را جدا کنیم که مجلس کارآمد و توانمندی هم شکل گرفت و تقریبا همه کسانی که تخصص لازم را داشتند و درد آشنای ملت بودند وارد مجلس شدند.

وی افزود: وقتی نظام ما جمهوری اسلامی است و جمهوری نظام را با اتکا به آرای مردم باید سامان بدهیم، به طور یقین احزاب و گروه‌های شناسنامه‌دار سیاسی هستند که می‌توانند اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در برنامه‎های خودشان ببینند.

انصاری گفت: این احزاب می‌توانند کادرسازی تخصصی را در دستور کار خود قرار دهند و این پالایش درون حزبی که انجام می‌گیرد به طور یقین نخبگان که این احزاب در عرصه سیاسی بروز و ظهور پیدا می‌کند هم نسبت به کارنامه‌ای که ارائه می‌کنند خودشان را متهعد می‌دانند و هم برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت را مدنظر قرار می‌هند.

وی افزود: ما همینطور که از مجلس اول، دوم، سوم جلو می‌آئیم می‌بینیم که به سمتی رفتیم که توقعات غیرمنطقی را در سطح مردم بالا آوردیم و طبیعی است که با این روند در یک شهر کوچک نامزدی یا گروهی و وعده‌هایی را می‌دهد و وقتی هم رای آورد، می‌رود و تا 4 سال بعد پیدایش نمی‌شود.

توسعه سیاسی را باید مبتنی بر احزاب ببینیم

انصاری گفت: الان که 37 سال از عمر انقلاب گذشته ما توسعه سیاسی را باید مبتنی بر احزاب ببینیم و به احزاب شناسنامه‌دار اجازه رشد بدهیم تا این احزاب بیایند و برنامه خودشان را ارائه کنند، کادرسازی خودشان را انجام بدهند. مردم و نظام هم می‌توانند برنامه‌هایی را که این احزاب می‌دهند را رصد کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با این سوال که در 37 سال گذشته عدالت جزو شعارهای اصلی در انتخابات و مجلس بوده است و ما در عمل در این رابطه چگونه عمل کرده‌ایم، گفت: ما عدالت را نمی‌توانیم جدای از آزادی ببینیم، ما اگر ما به آزادی مشروط دست پیدا کردیم آن وقت عدالت می‌تواند ماندگار باشد.

وی تاکید کرد: ما به جز مستضعف اقتصادی، مستضعف فکری هم داریم که می‌تواند ضربات هولناکی به نظام و کشور بزند.

انصاری گفت: در مجلس اول رقابت بین همه گروه‌ها بود و مجلسی که شکل گرفت یک مجلس انقلابی از بین توده‌های مردم بود و کارآمدی لازم را داشت. ما اگر رقابت را به مفهوم واقعی خودش بشناسیم و در چارچوبهای قانونی رقابت را سازمان بدهیم، می‌توانیم کارآمدی را هم به مجلس، هم به دولت و هم به ساختارهای نظام حکومتی القا کنیم.

انصاری با ذکر مثالی از ترکیه و ایجاد یک آزادی نسبی و حاکم شدن اسلام گراها در این کشور، افزود: امروز می‌بینیم که این آزادی باعث شد ترکیه که یک کشور جهان سومی و عقب افتاده بود، در عرصه‌های مختلف رشد کند و امروز جزو 20 کشور اول اقتصادی دنیا باشد.

نباید همه چیز را یا سیاه یا سفید ببینیم

این فعال سیاسی اصلاح طلب در رابطه با این سوال که آیا آزادی ما از ابتدای انقلاب تا کنون افول کرده است؟ ادامه داد: خودسانسوری گاهی ما را دچار مشکل می‌کند. شعار نظام ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است. ما نباید همه چیز را یا سیاه یا سفید ببینیم، باید اجازه بحث و گفت‌وگو و گفتمان‌سازی را درون جامعه بدهیم و مردم می‌توانند از درون همین گفت‌وگوهای فکری که انجام می‌شود بهترین فکر را انتخاب کنند.

وی افزود: باید گروه‌های داخل نظام و آنهایی که خود را متعلق به نظام می‌دانند و تار و پودشان متعلق به نظام است، همان آنهایی که ما آنها را به اصولگرا و اصلاح طلب طبقه بندی می‌کنیم، بتوانند گفتمان‌سازی را درون خودشان بوجو بیاورند، قطعا وقتی تولید محتوا صورت گیرد انتخاب احسن را برای مردم آسان می‌کند.

انصاری تصریح کرد: ما اگر رقابت در چارچوب قانونی خودش قرار بدهیم و به احزاب باشناسنامه و با هویت میدان بدهیم، اولا دلزدگی پیش نمی‌آید، مانند شورای شهر دوم که مردم با صندوق‌های قهر کردند که این دلزدگی ناشی از حرکاتی بود که در شورای اول اتفاق افتاد.

در اینکه نظام ما مردمی است هیچ شکی نیست

انصاری در ادامه تاکید کرد: در اینکه نظام ما مردمی است هیچ شکی نیست، در هیج جای دنیا نظامی پیدا نمی‌شود که عشق، وابستگی و ارادت ملت به نظام، در حد ایران باشد و حضور مردم در 22 بهمن‌ها، مناسبت‌های مذهبی و اجتماعی نشان دهنده چنین موضوعی است که اقشار مختلف مردم همه به میدان می‌آیند.

وی یادآور شد: با اتفاقی که در سطح بین‌المللی رخ داده، طبقه متوسطی که قبلا حرکات اجتماعی و سیاسی را در جامعه بوجود می‌آورد تقریبا در حال از بین رفتن است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: اگر آزادی با مفهوم واقعی خودش در بین احزاب سیاسی باشد و گروه‌های سیاسی باور کنند می‌توانند رقابت کنند به طور یقین هر کسی که درد مردم را شناخت و برنامه برای حل آن داشت و توانست چشم انداز مثبتی از آینده ارائه دهد، خود به خود می‌تواند در این رقابت رای بیاورد.

انصاری در رابطه با این سوال که آیا پول‌های نامشروع  در انتخابات نقش دارند، ادامه داد: اگر انتخاب کننده حزب باشد، چون اعتبار خودش را در دراز مدت می‌بیند تلاش می‌کند تا پول کثیف و سرمایه‌های نامشروع در فعالیت‌های سیاسی‌اش ورود پیدا نکند.

وی گفت: وقتی ما حضور احزاب شناسنامه دار را نداریم، معلوم نمی‌شود پولی که در انتخابات وارد می‌شود از کجا می‌آید. ما در 9 مجلس گذشته همواره آمده‌ایم قانون  و نظارت بر انتخابات را تنگتر کرده ایم و این مسئله جواب نداده است.

انصاری افزود: حزب آینده‎اش را هم نگاه می کنند و قولی به مردم می‌دهد که قابل انجام است. با وجود احزاب هم نظام و هم مردم می‌تواند پولهای رسیده در انتحابات را رصد کند.

وی تاکید کرد: من قبول دارم که امروز پول‌های نامشروع در نظام انتخاباتی ما می‌تواند تاثیر گذار باشد.

انصاری افزود: امروز در شهرهای بزرگ گروه‌های سیاسی عمومیت پیدا کردند در تهران کسی خارج از لیست‌ها نمی‌تواند فعالیت‌ آنچنانی داشته باشد باید کاری کینم در شهرهای کوچک و تک نماینده هم احزاب بتوانند اینگونه فعالیت کنند.

در نظام سیاسی ما باید احزاب شناسنامه‌دار تقویت شوند

وی ادامه داد: ما خیلی از احزاب را داریم که شب انتخابات با نام‌های مختلف اسامی نامزدهایی را اعلام می‌کنند و بعد از آن دیگر خبری از آنها نمی‌شود. در نظام سیاسی ما باید احزاب شناسنامه‌دار تقویت شوند تا بتوانیم پالایش لازم را هم نسبت به منتخبین و هم نسبت به منابعی که به این احزاب وارد می‌شود، داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: ما اگر افرادی را دیدیم که با پول‌های نامشروع وارد فعالیت‌های انتخاباتی می‌شوند باید آنها را معرفی کنیم.

انصاری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: ما وقتی منطق و تعامل را کنار بگذاریم خود به خود افراط و تفریط جایگزین آن می‌شود.

وی گفت: ما اگر کنار امنیت، آزادی، برنامه‌ریزی برای توسعه تمام عیار و برنامه مدون برای رسیدن به توسعه را نبینیم افراط و تفریط به وجود می‌آید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: قانون اساسی ما جزء مدرن‌ترین و بهترین قانون‌های اساسی دنیا است، به نظر من این ظرفیت‌سازی در ابتدای انقلاب تاکنون همه دولت‌ها در این موضوع کوتاهی کرده‌اند و ما باید یک روز این کار را شروع کنیم.

انصاری تأکید کرد: به طور مثال حدود 13 سال ما با تمام ابرقدرت‌ها و کشورهای بزرگ صنعتی در بحث هسته‌ای مجادله داشته‌ایم و توانستیم با گفت‌وگو به بخش قابل توجهی از خواسته‌هایمان دست پیدا کنیم. در فضای داخی هم این کار امکانپذیر است.

وی افزود: وقتی امکان به کار گرفتن صاحبان اندیشه به وجود نمی‌آید، وقتی احزاب به اندازه کافی وجود نداشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: باعث خوشحالی ما است که می‌بینیم یک لیست اصلاح‌طلب و یک لیست از اصولگرایان در سطح کشور به وجود می‌آید.

انصاری تصریح کرد:‌ وقتی دانش و مطالعه اساسی وجود نداشته باشد و وقتی برنامه‌ریزی نباشد طبیعی است که به افراط بیفتیم و نتیجه این جنجال‌سازی‌ها این است که حیات سیاسی خودمان را به صورت انگل‌وار ادامه دهیم.

مجلس چهارم و پنجم اصولگراترین مجلس بودند

وی در بخش دیگری از این مناظره ادامه داد: به نظر من مجلس چهارم و پنجم اصولگراترین مجلس بود و مجلس نهم را از ساختارشکن‌ترین مجلس‌ها می‌دانم. مجلس ششم در بعد تخصصی بسیار کارآمد بود و مصوبات این مجلس در حوزه‌های مختلف بسیار خوب بود. البته در جاهایی هم دچار مشکل شد ولی اگر بخواهیم تقسیم‌بندی کنیم مجلس نهم بدترین مجلس بود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ مجلس نهم در زمانی که دولت سنگ پا از چین وارد کرد و 11 روز رئیس دولت گذشته در مقام فرمان رهبری ایستادگی کرد، سکوت کرد و هیچ صدایی از آن درنیامد. در طول آن سال‌ها نیز دولت گذشته بودجه را هم به موقع ارائه نکرد.

انصاری خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید مظلوم‌ترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود. شما می‌توانید تعداد سؤال‌هایی که از دولت شده و تعداد حرف‌های هنجارشکنانه که توسط نمایندگان تندرو در مجلس به دولت زده شده را ببینید.

وی خاطرنشان کرد:‌ ما هم پذیرفتیم که قانون محور و ملاک حرکت همه عناصر دورن نظام است و در این چارچوب حرکت کنیم در این صورت افراط و تفریط پیش نمی‌آید.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد: در دولت گذشته هیچ‌گاه بودجه در زمان خودش ارائه نشد 8 سال سرمایه مملکت از بین رفت اگر دولت فعلی هم بودجه را در وقت خودش ارائه نکرد به خاطر برجام بود.

در ادامه در پاسخ به سؤال موسوی مبنی براینکه روحانی گفته 100 روزه مشکل اقتصاد را حل می‌کند، گفت: رئیس جمهور نگفت که من 100 روزه مشکلات اقتصاد را حل می‌کنم، وی گفت در این مدت برنامه خودم را ارائه خواهم کرد.

وی ادامه داد: جنجال و افراطی‌گری پدر مملکت را درمی‌آورد ما از مجلس هفتم به بعد فکر کردیم اگر همه مملکت را یکدست کنیم مشکل حل می‌شود. با اتفاقی که در طول 8 سال گذشته دولت گذشته صورت گرفت اگر کارآمدترین دولت و مجلس هم روی کار بیاید شاید اینکه بعد از 8 سال دولت بتواند مملکت را به نقطه صفر برساند شاهکار کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در 4 سال دوم دوستان اصولگرا فهمیدند مملکت دارد به باد می‌رود و یکدستی در جامعه مشکل به وجود می‌آورد.

انصاری افزود: اگر امروز امنیت نسبی را در عرصه اقتصاد ایجاد کنیم بیش از 300 هزار میلیارد پول سرگردان را می‌شود از بین همین مردم جمع کرد. در این دولت کدام وزیر دولت را دیده‌اید که دو یا سه بار از زیر سؤال مجلس عبور نکرده باشد؟‌ مجلس نباید با شخص همراه باشد باید با قانون و برنامه همراه شود.

در گذشته می‌دیدیم که از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان چندین صدا درمی‌آمد

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد:‌ اتفاقاتی که در انتخاب رخ داده اتفاقات خوبی است در گذشته می‌دیدیم که از اصلاح‌طلبان و اصولگرایان چندین صدا درمی‌آمد ولی هر کدام الان به یک لیست واحد رسیده‌اند.

انصاری اظهار داشت:‌ اگر ما با قانون همراهی و هم‌گامی داشته باشیم در برابر دشمن هم می‌توانیم مرزبندی مشخصی داشته باشیم. ما در 37 سال گذشته با هماوردهای خودمان با رقیب موفق بودیم. ما اگر در چارچوب قانون حرکت کنیم موفق خواهیم بود و دشمن هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:‌ اگر بدن قوی باشد میکروب داخل نمی‌شود ما اگر از درون خودمان را تقویت کنیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و اگر حول محور قانون عمل کنیم می‌توانیم در مقابل دشمن هم قوی بایستیم. با شعار نمی‌شود با دشمن مقابله کرد.

انصاری در ادامه با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت: اگر ما برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم و از صنعت گردشگری درست استفاده کنیم نیازی به فروش نفت نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: اگر مردم ما گرسنه نباشند و مشکلی نداشته باشند با دشمن هم می‌توانیم با قدرت روبه‌رو شویم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: وقتی ما در درون نظام موشک و زیردریایی می‌سازیم و ارتش و نیروهای مسلح ما با قدرت هستند در اقتصاد هم باید قوی باشیم زیرا اگر دشمن هم نباشد، فساد خودش به ما آسیب می‌زند.

انصاری در خاتمه اظهار داشت:‌ مسلماً چه اصولگرا، چه اصلاح‌طلب به اصالت انقلاب، رهبری و قانون پایبندند و در این چارچوب حرکت می‌کنند.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 206 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 18:21

به گزارش شیرازه، جانم به قربانت اى پنهانى كه از ميان ما بيرون نيستى ...جانم به قربانت اى دور از نظرى كه از ما دور نيست... جانم به قربانت اى آرمان هر مشتاقى كه آرزويت كنند... جانم به قربانت اى کسی که  کسی عزتتش  برتو برترى نگيرد.. جانم به قربانت اى مجد و شوكت ريشه دارى كه همطراز ندارد ...جانم به قربانت اى نعمت ديرينه اى كه شبيه ندارد... جانم به قربانت اى قرين شرف و بزرگوارى كه برابر ندارد

 تا كى سرگردان تو باشم اى مولاى من ؟ و تا كى و به چه زبانى وصف تو گويم و راز دل كنم؟! کى مى شود كه از آب وصل تو سيراب گرديم...  تشنگى ما به داراز كشيد!

جهان نیوز نوشت: كى مى شود كه تو ما را ببينى و ما تو را بينيم... کی می رسد روزی که پرچم نصرتت را برافراشته باشى و مردم آن را مشاهده كنند... کی مى شود ما ببينيم آن روزى راكه گرداگردت را گرفته و تو رهبرمان باشى... زمين را پر از عدل و داد كنى ، به دشمنانت خوارى و كيفر را بچشانى و سركشان و منكران حق را  نابود كنى... ريشه گردنكشان را بزنى ، اساس ستمكاران را بركنى و ما بگویيم:

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمينَ. اَللّهُمَّ اَنْتَ كَشّافُ الكُرَبِ وَالْبَلْوى بنفسی انت من مغیب لم یخل منا.....(1)...
 
 مواریث پیامبران و معصومین علیهم السلام در نزد امام مهدی (عج) 2
 
 حضرت ابراهیم علیه السلام

ابراهیم علیه السلام هنگامی که در آتش افکنده شد ، جبرئیل برایش جامه‌ای از بهشت آورد. قائم عجل اللَّه فرجه نیز همان جامه را هنگامی که قیام کند خواهد پوشید . در کتاب کمال الدین از مفضّل از امام صادق علیه السلام آمده که فرمود : آیا می‌دانی جامه یوسف چه بود ؟ گفتم : نه . فرمود : وقتی برای ابراهیم علیه السلام آتش افروختند ، جبرئیل علیه السلام یکی از جامه‌های بهشتی را آورد و بر او پوشانید ، پس با آن جامه گرمی و سردی به او اثر نمی‌کرد ، و چون هنگام وفاتش رسید ، آن را در بازو بندی قرار داد و بر اسحاق آویخت ، و اسحاق هم بعداً آن را بر یعقوب آویخت ، و هنگامی که یوسف متولد شد یعقوب آن را بر او آویخت ، و این در بازوی او بود تا بر او گذشت آنچه گذشت ، و هنگامی که یوسف علیه السلام آن پیراهن را از بازوبند بیرون ساخت ، یعقوب بوی آن را شنید ، و همین است که خداوند به حکایت از او فرموده : « اِنّی لَاجِدُ ریحَ یُوْسُفَ لَوْلا اَنْ تُفَنِّدُونِ »(2) ؛ همانا من بوی یوسف را می‌شنوم اگر مرا به کم عقلی نسبت ندهید.

این همان پیراهنی است که از بهشت نازل شده بود. عرض کردم: فدایت شوم ، پس این پیراهن به که می‌رسد ؟ فرمود : به اهل آن و پیراهن همراه قائم ماست هنگامی که خروج نماید . سپس فرمود : هر پیغمبری که علمی یا چیزی را وارث بود ، به محمد صلی الله علیه وآله وسلم رسیده است. (3)
 
 صحیفه ابراهیم علیه السلام

امام صادق‌علیه السلام فرمود: «خداوند هیچ چیز به پیامبران نداد مگر اینکه آن را به محمّدصلی الله علیه وآله نیز عطا کرد. آن صحفی که قرآن درباره‌اش فرمود: صحف ابراهیم و موسی ، نزد ماست».(4)
 
 
حضرت محمد صلی الله علیه وآله و سلم

عمامه و پیراهن رسول خداصلی الله علیه وآله

حضرت مهدی علیه السلام هنگام ظهور، عمامه سفید جدّش پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله را بر سر می نهد(5) و پیراهن خون آلود او را - در جنگ احد - می پوشد.

امام صادق علیه السلام به یعقوب بن شعیب فرمود: «آیا نمی خواهی پیراهن قائم آل محمّدعلیهم السلام را که در روز ظهور به تن می کند، به تو نشان دهم؟

عرض کردم: آری. آن حضرت صندوقی را خواست که برای او آوردند و پیراهنی از آن بیرون آورد و در مقابل یعقوب باز کرد.

یعقوب می‌گوید: ناگاه چشمم به آستین چپ پیراهن افتاد که آغشته به خون بود. آن حضرت فرمود: «این پیراهن رسول خداصلی الله علیه وآله است. روزی که دندان‌های پیشین آن حضرت را شکستند، این پیراهن را پوشیده بود. قائم‌علیه السلام با همین پیراهن قیام می‌کند.»

یعقوب می‌گوید: خون‌ها را بوسیدم و به چشم کشیدم. آن‌گاه امام پیراهن را پیچید و در جای خود قرار داد.(6)

شمشیر ذوالفقار پیامبرصلی الله علیه وآله

امام صادق علیه السلام داشتن سلاح های رسول خداصلی الله علیه وآله را از نشانه های امامت می داند. حارثه بن المغیره نصری گفته:به امام صادق علیه السلام عرض کردم: امام به چه چیز شناخته می شود؟ آن حضرت فرمود: «به سکینه و وقار»

عرض کردم: و دیگر به چه چیز؟ آن حضرت فرمود: «او را بوسیله شناختن حلال و حرام و نیاز مردم به او و بی نیازی او از مردم و سلاح پیامبرصلی الله علیه وآله نزد او می شناسی».(7)

پرچم رسول خداصلی الله علیه وآله

پرچم پرافتخار پیامبرصلی الله علیه وآله که جبرئیل در روز بدر برای آن حضرت آورد و با به اهتزاز درآمدنش مسلمانان پیروز شدند، همراه مهدی خواهد بود.
حضرت علی علیه السلام نیز این پرچم را در بصره به اهتزاز درآورد وچشم فتنه را کور کرد. مؤمنان اصرار ورزیدند تا حضرت علی علیه السلام آن پرچم را در صفّین به اهتزاز درآورد، ولی آن حضرت نپذیرفت و فرمود: «این پرچمی است که بعد از من، کسی جز حضرت قائم علیه السلام آن را به اهتزاز در نمی آورد».(8)

حضرت زین العابدین، امام سجادعلیه السلام به ابوخالد کابلی فرمود: «گویا می بینم صاحب شما بر بلندی نجف در پشت کوفه قرار گرفته است، در حالی که پرچم رسول خداصلی الله علیه وآله را برافراشته است و آن را به سوی هیچ گروهی نمی برد مگر آنکه خداوند نابودشان می سازد».(9)
 
میراث امیرالمؤمنین علیه السلام
 
قرآنی که حضرت علی‌علیه السلام آن را گرد آورد

روزی که رسول خداصلی الله علیه وآله دار فانی را وداع گفت، حضرت علی‌علیه السلام به سفارش وی در خانه نشست تا قرآن را گرد آورد. او پس از پایان کار، قرآن را به مسجد برد و به ابوبکر عرضه کرد. عمر گفت: ای علی! این قرآن را به جای خود برگردان، ما نیازی به آن نداریم. حضرت علی‌علیه السلام آن را گرفت و به خانه برگشت. هنگامی‌که عمر به خلافت رسید. روزی به علی‌علیه السلام گفت: اگر بخواهی می‌توانی قرآنی که نزد ابوبکر آوردی، اکنون بیاوری تا گرد آن جمع شویم. حضرت فرمود: «هیهات! راهی برای رسیدن به آن نیست. من در زمان ابوبکر چنان کردم تا بر شما اتمام حجّت کرده باشم و در روز قیامت نگویید: ما از این غافل بودیم، یا برای ما نیاوردی. اکنون این قرآن نزد من است و جز پاکان و جانشینان من کسی به آن دست نمی‌زند.»
عمر گفت: آیا زمانی برای اظهار این قرآن وجود دارد؟

حضرت فرمود: «آری! هنگامی که قائم از فرزندانم ظهور کند».(10)

همچنین تمام کتاب ها و نوشته های معصومین علیهم السلام به نام های صحیفه جامعه(11) که املای رسول خدا و خطّ علی - علیهما السلام - بود، کتاب علی،(12) مصحف فاطمه،(13) جفر ابیض،(14) جفر احمر(15) و صحیفه هایی که نام تمام پیامبران، پادشاهان و پیروان اهل بیت علیهم السلام بر آن نوشته است، نزد امام عصر قرار دارد.(16)
 
 
 
منابع:
 
1-ترجمه فرازهایی از دعای ندبه
2-سوره یوسف/94
3-مکیال المکارم ج 1 ص221به نقل از کمال الدین ج 1 ص142
4- بصائر الدرجات، ص 135
5- عقد الدرر7 ص277
6- غیبت نعمانی، ص 243
7- همان، ص 242
8- معجم أحادیث الامام المهدی، ج 3، ص 386
9- همان، ص 201
10- الشیعة و الرجعة، ج 1، ص 419
11- بصائر الدرجات، ص 142
12- همان، ص 147
13- همان، ص 151
14- معجم الامام المهدی، ج 3، ص‌388
15-بصائر الدرجات، ص 151
16- بامداد بشریت پ29ص72-71

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 241 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:07

کارشناس سیاسی کشورمان گفت: تلویزیون بی بی سی سال هاست در اصل نقش ترمینال تجمیع ضدانقلاب را بازی كرده و مسئولیت ایجاد پروژه اپوزیسیون واحد برانداز علیه نظام اسلامی را بر عهده گرفته است.

به گزارش شیرازه، مهدی محمدی کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال خود نوشت:

"مدتها عقیده داشته ام و به سبب برخی وظایف این مسئله را از نزدیك لمس كرده ام كه بی بی سی هر چه هست یك رسانه نیست. رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی دیروز از اراده انگلیسی برای مداخله در انتخابات ایران سخن گفتند. بی بی سی اصلی ترین ابزار این مداخله است. تلویزیون بی بی سی سال هاست در اصل نقش ترمینال تجمیع ضدانقلاب را بازی كرده و مسئولیت ایجاد پروژه اپوزیسیون واحد برانداز علیه نظام اسلامی را بر عهده گرفته است.

جلسه ضد ایرانی در سرویس اطلاعات خارجی انگلیس وجود ندارد كه نماینده بی بی سی در آن حاضر نباشد. تنها مشكل بی بی سی در طول همه این سالها نداشتن ارتباط با محیط داخلی ایران بود كه ظاهرا به لطف دولت اعتدال آن هم تا حدود زیادی حل شده است.

برخی خبرها می گوید سفیر دولت در لندن شخصا سری هم به ساختمان بی بی سی زده است. اگر امروز بی بی سی جسارت مداخله در انتخابات را به خود می دهد، حاصل آن است كه پیش تر برخی دیوارها فرو ریخته است."

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 224 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:07

گران‌ترین مسیر پروازی از شیراز به سایر شهرهای کشور مربوط به مسیر شیراز-مشهد و ارزان‌ترین مسیرها مربوط به آبادان، اهواز و کرمان است.

به گزارش شیرازه به نقل از اقتصادنیوز، گران‌ترین مسیر پروازی از شیراز به سایر شهرهای کشور مربوط به مسیر شیراز-مشهد و ارزان‌ترین مسیرها مربوط به آبادان، اهواز و کرمان است.

 ارزان‌ترین حدود قیمت بلیت هواپیما از شیراز به کشور دبی حدود 316هزار تومان و حداکثر قیمت حدود 689 هزار تومان بسته به ایرلاین، ساعت پرواز و کیفیت پرواز است. 

گاه پیش می‌آید که سفر به برخی شهرها نیازمند بررسی قیمت بلیت وسایل حمل و نقل است. چرا که سفر با هر یک از وسایل نقلیه برای هر مسافر به صرفه‌تر خواهد بود. گاه مسافری تنها مساله مالی را مدنظر قرار می‌دهد، گاه زمان طی مسیر و گاه امکانات طول پرواز را مهم می‌داند.

مسافران هوایی به شیراز باید بدانند، مقصد سفرشان به شیراز فرودگاه شهید دستغیب است. فرودگاه فعلی که با نام فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز شناخته می شود، در سال 1340 به عنوان فرودگاه شیراز مورد بهره برداری قرار گرفته است که از سال 1345 به عنوان فرودگاه بین المللی شناخته شده است. 

این فرودگاه پس از فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مجهزترین فرودگاه ایران از لحاظ تجهیزات ناوبری و الکترونیک است.

همچنین فرودگاه شیراز علاوه بر داشتن پروازهایی به شهرهای داخلی ایران، تعدادی پرواز خارجی و به خصوص به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس دارد. این فرودگاه دارای سه ترمینال شامل، ترمینال ۱ پروازهای داخلی، ترمینال ۲ پروازهای خارجی و ترمینال ۳ مخصوص پروازهای حجاج است. 

فرودگاه بین المللی شیراز با داشتن دو باند آسفالته آمادگی نشست و برخاست تمام انواع هواپیماها را دارد. 

پس از اتمام طرح توسعه فرودگاه، ظرفیت پذیرش مسافر این فرودگاه از 4 میلیون نفر به 10 میلیون نفر در سال افزایش خواهد یافت.

گفته می‌شود در حال حاضر کلیه گردشگران و تجار غیر ایرانی کشورهای مختلف به استثنای کشورهای آمریکا، کانادا، کلمبیا، بریتانیا، پاکستان، عراق، افغانستان، اردن، بنگلادش و سومالی پس از ورودی به کشور ازطریق فرودگاه شیراز می‌توانند ویزای توریستی دو هفته‌ای در مدت کمتر از ۱۵ دقیقه دریافت کرده و به کشور وارد شوند. 

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 222 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 17:07

"طاهر"، "شاهر" و "باهر" سه سلاح مرگبار و در کلاس جهانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است که قدرت تخریب بالای اهداف ثابت و متحرک مورد نظر را دارد.

به گزارش شیرازه به نقل از میزان، شاید برای بسیاری عجیب باشد که چرا یک تک تیرانداز ابهت و اهمیتی در حد یک دسته حرفه ای نظامی دارد.

یک اسنایپر ( تیرانداز از خفا، تک تیرانداز) کسی است که برای هر شلیک خود باید برنامه ریزی بسیار از ابعاد گوناگون شامل ، فاصله تا هدف، نوع هدف، استتار خود قبل و حین و بعد شلیک نماید و همین مساله سبب می شود که برای انتخاب و آموزش یک تک تیرانداز، فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شود تا از وی یک نیروی ویژه تمام عیار بسازد به خصوص که اغلب تک تیراندازها در ماموریت های ویژه و خطیر استفاده می شوند و عملا در جوامع نظامی امروزی نقشی که یک تک تیرانداز( اسنایپر، تیرانداز از خفا) بر عهده دارد برابری می کند با اهمیت افرادی که در نیروی مخصوص آموزش دیده و خدمت می کنند و به صورت تیمی و دسته ای وارد میدان رزم می شوند.

در عصر کنونی کشورهای مختلف استفاده از تک تیراندازان را در واحدهای رزم خود به دلایل تاکتیکی دارای اهمیت استراتژیک فراوانی می دانند؛ سابقه استفاده ارتش ایران از تک‌تیراندازها به دوران دفاع مقدس بازمی‌گردد. ایران اسلامی در آن زمان از دراگونف‌های روسی (قناسه) که طی عملیات‌های مختلف از ارتش بعثی به غنیمت گرفته بود، استفاده می‌کرد.

سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس

این سلاح توسط «ایوگینی فدروویچ دراگونف» اسلحه ساز کهنه‌کار روسی در اوائل دهه 1960 ساخته شد. مکانیزم عملکرد این سلاح بسیار شبیه به کلاشنیکف بوده و اکثر قطعات آن از روی این سلاح ساخته شده است. این سلاح انفرادی که طولی به میزان 1250 میلیمتر و برد گلوله آن با کالیبر 7 میلیمتری 1300 متر است در حال حاضر در خدمت ارتش روسیه و بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران است.

"طاهر" سبک‌ترین تک‌تیرانداز نزاجا با دقت فوق‌العاده

این سلاح  در حاشیه رزمایش بیت‌المقدس 27 برای نخستین بار رونمایی شد و توسط یگان‌ها مورد استفاده قرار گرفت. تک‌تیرانداز طاهر با کالیبر 7.62 بیش از 800 متر برد موثر داشته و قادر است اهداف زمینی را با دقت منحصربفرد مورد اصابت قرار دهد.

سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس

مکانیسم این سلاح با کمی تغییر نزدیک به سلاح‌های کالیبر 7 روسی است؛ که با وزنی کمتر از 5 کیلوگرم جزو سبک‌ترین سلاح‌های تک‌تیرانداز نزاجا محسوب می‌شود.

"شاهر" اولین تک‌تیرانداز ایرانی با کالیبر بالا

تفنگ ایرانی "شاهر" یکی از سلاح‌های جدید نیروی زمینی ارتش در حوزه تک‌تیراندازهای کالیبر بالا است که وزنی حدود 22 کیلوگرم، طول 185 سانتی‌متر و برد موثر آن 3 هزار متر عنوان شده است.

سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس

با توجه به شرایط وزنی و فیزیکی تفنگ "شاهر" این سلاح برای اجرای عملیات موثر به 3 خدمه احتیاج دارد. همچنین کاربران اصلی این سلاح را عمدتا نیروهای عملیات ویژه که از آمادگی بدنی مناسبی برخوردارند، تشکیل می‌دهند.

سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس

براساس این گزارش سرعت گلوله‌های کالیبر 14.5 میلی‌متر که در این اسلحه مورد استفاده قرار می‌گیرد حدود هزار متر بر ثانیه است و قدرت تخریبی آن در مقایسه با فشنگ‌های 12.7 میلی‌متری که عمدتا در سلاح غربی استفاده می‌شود 60 درصد بیشتر است.

"شاهر" در مقایسه با نمونه غربی که توسط نظامیان آمریکایی در سطح منطقه با عنوان M107 مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت اجرای عملیات تا شعاع دو کیلومتری را دارد، از برد و دقت عمل بیشتری برخوردار است و قادر است علیه اهداف زمینی، هوایی چون خودروهای زرهی، سنگرهای بتنی، انواع بالگردها و نفرات دشمن تا شعاع 3 کلیومتری اجرای ماموریت کند.

نصب "شاهر" بر روی بالگردهای نزاجا

سلاح شاهر که در رزم زمینی نسبت به سلاح‌های کلاس خود از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است، توسط کارشناسان جهاد خودکفایی نزاجا در مهرماه سال جاری بر روی برخی بالگردهای این نیرو نصب شده، تا بر قابلیت‌های تهاجمی سامانه‌های بالگردی افزوده شود.

تست میدانی این سلاح بر روی بالگرد 206 با موفقیت انجام شد؛ امیر کیومرث حیدری جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته است: در سال جاری (1394) اقدامات مؤثری جهت ارتقای سامانه‌های بالگردی انجام گرفته است؛ که مهمترین آن نصب سامانه‌های فرماندهی و کنترل و سلاح شاهر بر روی بالگردهای این نیرو است.

"باهر" مرگبارترین تک‌تیرانداز جهان

 گلوله‌های 23 میلی‌متری توپ تک‌تیرانداز باهر با قدرت آتشی که دارند قادرند به راحتی در بالگردهای عملیاتی و انواع زره‌پوش‌ها نفوذ کرده و آسیب‌های جدی را به این ادوات وارد کنند.

سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس

همچنین سنگرهای بتنی، برجک‌های دیده‌بانی، سامانه‌های راداری منصوب بر خودروهای زرهی پشتیبانی، دیش‌های دریافت اطلاعات و تقریبا هر آنچه یک نیروی زمینی در اختیار داشته باشد، به غیر از تانک‌های سنگین، در برابر این سلاح شانسی نخواهد داشت.

سه اسلحه مرگبار ارتش ایران را بشناسید + عکس

در پایان ذکر این نکته بسیار مهم است که در فضای کنونی و با توجه به آنکه آمریکا و رژیم صهیونیستی تمام توان خود را در ایجاد جنگ های نیابتی و وکالتی در منطقه غرب آسیا و میان مسلمانان صرف می کنند، اهمیت استفاده از اسلحه های انفرادی در جنگ های تن به تن و چریکی، بیش از گذشته ملموس خواهد بود.


- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 536 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:10

اطرافیان می گویند تو فقط به این زن حساس شده ای...

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، دختری با موهای بلند خرمایی رنگ که گیسوان خرگوشی بافته اش در آفتاب تیز زمستانی می درخشید از تاب سواری دست کشید و به سمت مادرش دوید . لبخند ملیح زن در انتظار آغوش کشیدن کودک ، با صدای زمین خوردن دختر بچه محو شد. سراسیمه خودش را به او رساند و بلا فاصله جای زخمش را بوسید . انگار آب رو ی آتش بود ، گریه دختر بچه بند آمد و حالا فقط اشک های بی صدا گونه هایش را برق می انداخت . مهدی پسر بچه ای که برای مصاحبه با ما به پارک آمده بود ، با دیدن این صحنه گفت : سال ها است در حسرتم تا مادرم مرا این گونه ببوسد نه نا مادری ام.

*به بچه بگویید که مادر یا پدرتان نیستیم

این حق هر انسانی است که حقیقت و هویت زندگی اش را بداند ، هر چند حقیقت نیز به کامش نباشد . خودتان را جای فرزند خوانده ها بگذارید . آن ها امروز زیر سایه کسی زندگی می کنند که از او زاییده نشده اند و یا سرپرستشان والد حقیقی آن ها نیست . درک شرایط جدیدی نظیر این موضوع برای کودکان مشکل است و آن ها به این سادگی نمی پذیرند . خیلی از افراد نسبت به کلمه نا مادری یا نا پدری واکنش منفی دارند چه برسد به کسی که این نقش را در زندگی خود تجربه می کند . حال اگر این فرد یک بچه زیر 10 سال باشد ، مطمئنا برای تفهیم وضعیت فعلی نیازمند آن هستیم که رگ خوابش را پیدا کنیم . 

برای دکتر ناصر قاسم زاده از فرزند خوانده هایی میگویم که بعد از سالیان سال هنوز هم هویتشان پنهان مانده است ، او ضمن اینکه از این موضوع گله می کند و پنهان ماندن طولانی مدت آن را مشکل ساز اعلام می کند ادامه می دهد: دلیل ندارد کودکی که در خانواده ای با نا مادری یا نا پدری به سر می برد از حق زندگی خود محروم شود . درست است که او نسبت به دیگر بچه ها در موقعیت حساس تری قرار دارد ولی چاره اش پنهان کردن درد نیست . باید از همان ابتدا او را برای شنیدن حقیقتی تلخ آماده کنیم .  تا حداقل سن 10 سالگی باید روابط عاطفی خود را با کودک نزدیک کنیم تا هنگام مواجه با حقیقت کمتر آسیب روحی و روانی ببیند . مشکل آنجایی به وجود می آید که در تربیت عاطفی و روانی بچه قصور شود و شوک زدگی و نگرانی را حاصل کند . 

*فرد جدید خانواده حواسش را جمع کند

به هر میزان هم که علم پیشرفت کرده باشد و معضلات اجتماعی جامعه تحت تاثیر مدرنیته قرار گرفته باشد ، ولی کماکان نامادری جایگاه خود را حفظ کرده است . پس اگر وارد یک زندگی می شوید که شوهرتان از ازدواج قبلی خود ، فرزند یا فرزندانی را دارد ، باید ریسک آن را هم بپذیرید . مطمئن باشید یک کودک عادی به هیچ عنوان نمی تواند رفتار کنترل شده ای را با شما داشته باشد . بچه هایی با این شرایط به شدت متاثر از محیط جدید هستند و رفتار های آینده شان کاملا به نوع برخورد شما با آن ها بازمی گردد. اگر سعی کنید با تقلید کورکورانه از مادرش سعی بر پر کردن جای خالی او داشته باشید، یعنی در واقع تلاش کردید حس تعهد کودک نسبت به مادرش را از بین ببرید. او هیچ کس را جای مادرش نمی داند و شما باید این موضوع را درک کنید. 

زینب، 34 ساله، که او را در بهزیستی حین بازی با بچه ها به گفت و گو کشاندم، می گوید: این طور بچه ها عموما پرخاشگر و عصبی می شوند و با رفتار های تهاجمی شان سعی می کنند نا مادری را از خود و خانواده شان برانند تا به نوعی سبب آشتی پدر و مادرشان شوند . آن ها نمی توانند و البته نمی خواهند این حقیقت را بپذیرند که مادرشان دیگر برنمی گردد . باید سعی داشت با رفتار هایی در خور بچه ها، این مسئله را برای آن ها شفاف سازی کرد . 

فاطمه، یکی دیگر از کارکنان مرکز بهزیستی است و در ادامه حرف های مان پیرامون فرزند خوانده ها می گوید: همسایه مان بعد از 8 سال زندگی مشترک با همسرش جدا شد و بچه را به دست نا مادری سپرد . تا جایی که می دانم خانم جدید خانه تحصیل کرده است و با همسایگان نیز در کمال ادب و احترام رفتار می کند ، اما در واقع ما روزی را بدون صدای گریه متین و مهدی شب نمی کنیم . 

*مقصر نا مادری یا فرزند خوانده؟

کودکی که فرد جدیدی پا به زندگی اش گذاشته است و او زن بابا یا شوهر مادر او باشد ، هضم این اتفاق برایش دشوار است و به احتمال زیاد برای طرد کردن عضو جدید خانواده هیچ تلاشی را دریغ نمی کند . آن کودک تنها یک انگیزه دارد و تمام انرژی خود را برای عصبانی کردن شما صرف می کند . این شما هستید که نباید به این زودی ها از کوره در بروید ، با توجه به این که بچه ها بسیار آسیب پذیرند ، عصبانیت در لحظه شما ممکن است اوضاع را بیش از پیش خراب  کند تا حدی که برگشت به موقعیت قبل نیز دشوار شود .

مهدی ، 14 سال دارد و در به در دنبال کسی است تا نا گفته هایش را برای او باز گو کند . ما هم برای او گوش شنوا می شویم . "در 5 سالگی مادرم را از دست دادم و تنها سایه ای کم رنگ از او در خاطرم نقش بسته است که بر روی صندلی چرخدارش می نشست و مرا بر روی پاهایش می گذاشت . با نوازش دست های کم حسش  بر روی سرم ، تمام حس مادری را به من القا می کرد . تا به خودم آمدم سایه زنی را بالای سرم و البته درست جای مادرم دیدم . مادری که هنوز هم یادش در ذهنم زنده است . اما من حالا روز ها را تا شب با کسی سپری می کنم که دوستش ندارم . روزی که به خانه مان آمد و گفت من مادر جدیدت هستم را هیچ گاه فراموش نمی کنم . اطرافیان می گویند تو فقط به این زن حساس شده ای و گرنه یک کودک 4 ، 5 ساله خاطرات مادرش را به یاد نمی آورد ." 

*نا مادری نباشید!

یکی از بزرگترین آرزو های هر زن، مادر شدن است . مادری که لحظه شماری می کند برای به آغوش کشیدن دلبندش ، او تمام احساسات ناب خود را ارزانی محصول عشقش می کند . در تصورات نمی گنجد روح به این لطیفی، دلی با این وسعت و البته تا این حد نازک ، از خود رفتاری غیر از این به نمایش بگذارد . روانشناسان معتقدند حال که چنین شرایط نا خواسته ای پیش آمده و شما مجبور به نگهداری از بچه ای هستید که او را به دنیا نیاورده اید ، به جای آن که بیشتر فضا را متشنج کنید ، سعی داشته باشید طبق سیاست بندی های خاص ، نیاز های هم را پاسخ دهید . اگر شما امروز در زندگی تان چنین تجربه ای را دارید و هنوز نتوانستید روابط را به شکل درست بر قرار کنید ، خطر و پیامد های منفی این موضوع را جدی بگیرید و به مشاور مراجعه کنید . مطمئنا با آموزش هایی که یک مشاور می دهد می توان هم زیستی مسالمت آمیز را در این زمینه پیش گرفت .


- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 213 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:10

این سنگ در واقع یک سازه هنری مجهز به «یو اِس بی درایو» پنهان داخلی است که «وتر وای فای» آن با نیروی آتش به کار می افتد!

به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در نگاه اول این تخته سنگ که به صورت استراتژیک در نقطه ای تمیز از بخش جنگلی موزه آلمان قرار داده شده، مثل یک سنگ بزرگ معمولی است. اما با کمی دقت مشخص می شود که این تخته سنگ یک و نیم تنی بسیار هم غیرعادیست؛ این سنگ  در واقع یک سازه هنری مجهز به «یو اِس بی درایوِ» پنهان داخلی است که «وتر وای فای» آن با نیروی آتش به کار می افتد!
این وای فای با آتش روشن می شود! + تصاویر

این سنگ که « کیپ اِلایو» (زنده بمان) نام دارد از ساخته های هنرمند برلینی ، آرام بارتول است. او با این اثر سعی دارد تضاد میان فنون برجای مانده از عهد باستان و فنون دنیای جدید را به نمایش بگذارد. باتول منبع الهام خود را اجاق های بیولایتی می داند که مردم در روزهای طوفان شن می خریدند. در واقع مردم برای شارژ کردن وسایل و حفظ ارتباطشان با یکدیگر به اجاق هایی که با آتش کار می کردند، روی آورده بودند. 
این وای فای با آتش روشن می شود! + تصاویر

بنابراین بارتول صخره ای را ساخت که منحصرا با انرژی الکتریسیته حاصل از یک مولد برق حرارتی کار می کند. بازدیدکنندگان موزه اسپرینگ هورن هوف» باید به روش های ابتدایی بقا پناه ببرند و در نزدیکی این صخره آتش روشن کنند. زمانی که میزان معینی گرما تولید شود، آن ها می توانند با استفاده از گوشی های همراه هوشمند خود به روتر متصل شوند.
این وای فای با آتش روشن می شود! + تصاویر

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 233 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:10

اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده مجلس شورای اسلامی در 15 حوزه انتخابیه استان فارس اعلام شد.

به گزارش شیرازه، براساس اعلام ستاد انتخابات استان فارس نام حوزه های انتخابیه و نام نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی چنین است: 

حوزه انتخابیه آباده، بوانات و خرم بید:

١ حسین احمدپور- کد نامزد ١٢١4

٢ عبدالحمید احمدپورخرمی- کد نامزد ١٢١5

٣ سیدمحمد علی احمدی- کد نامزد ١٢١6

4 محسن ارکیا- کد نامزد ١٢١٧

5 رحیم بارونی - کد نامزد ١٢١٩

6 یوسف بیات- کد نامزد ١٢4٢

٧ حسن حجی پور- کد نامزد ١٢45

٨ سیدابراهیم حسینی- کد نامزد ١٢46

٩ رحمت الله خسروی- کد نامزد ١٢4٧

١٠ محمدهادی دمیری- کد نامزد ١٢4٩

١١ محمود دهقانی- کد نامزد ١٢5١

١٢ اسمعیل رئیسی - کد نامزد ١٢5٢

١٣ رحیم زارع - کد نامزد ١٢54

١4 مهدی ساری خانی- کد نامزد ١٢56

١5 مجید شجاع- کد نامزد ١٢5٧

١6 ناصر شریفی اردانی- کد نامزد ١٢5٨

١٧ عبدالرسول صادق پور- کد نامزد ١٢5٩

١٨ بهزاد قربانی- کد نامزد ١٢6٨

١٩ محمد صادق کاظمی- کد نامزد ١٢6٩

٢٠ اکبر کریمی- کد نامزد ١٢٧١

٢١ زهرا منصوری- کد نامزد ١٢٧6

٢٢ سیدمهدی موسوی- کد نامزد ١٢٧٩

٢٣ سجاد میرزایی- کد نامزد ١٢٨١

٢4 سیدجمال نعمت اللهی- کد نامزد ١٢٨4

٢5 نبی الله هاشمی شیری - کد نامزد ١٢٨6

اقلید:

٢6 سید حسین افضلی- کد نامزد ١٢١5

٢٧ قاسم باقری- کد نامزد ١٢١6

٢٨ محمدحسین حسن بیگی- کد نامزد ١٢١٨

٢٩ داود حسینی - کد نامزد ١٢١٩

٣٠ محسن حیدرنیا - کد نامزد ١٢4١

٣١ ابوالقاسم رحمانی- کد نامزد ١٢4٢

٣٢ محمدمهدی زینلی- کد نامزد ١٢46

٣٣ مسلم صالحی - کد نامزد ١٢4٧

٣4 الیاس طاهری- کد نامزد ١٢4٨

٣5 کامران فیروزی- کد نامزد ١٢5١

٣6 کاظم کریمی- کد نامزد ١٢5٢

٣٧ محمد مشتاق زاده - کد نامزد ١٢56

٣٨ محمدرضا میرسلیمانی- کد نامزد ١٢5٧

٣٩ محمدجواد نیک فر- کد نامزد ١٢5٩

جهرم:

4٠ سیدجمال الدین ارجمند - کد نامزد ١٢١4

4١ غلامرضا امیرنژاد- کد نامزد ١٢١٧

4٢ مهرداد امیری جهرمی- کد نامزد ١٢١٨

4٣ علی جوکار- کد نامزد ١٢4١

44 امین حقیقی- کد نامزد ١٢45

45 سمانه ذوالقدری جهرمی- کد نامزد ١٢46

46 مهدی رستمی - کد نامزد ١٢4٧

4٧ غلامرضا رضائی- کد نامزد ١٢4٨

4٨ محمد رضا رضایی کوچی- کد نامزد ١٢4٩

4٩ حسن زمانی - کد نامزد ١٢54

5٠ یعقوب سلیمانی برایجانی- کد نامزد ١٢56

5١ حامد صادقی- کد نامزد ١٢5٧

5٢ سعید مرادی- کد نامزد ١٢6٢

داراب و زرین دشت:

5٣ نبی الله احمدی - کد نامزد ١٢١5

54 احمد افژولند - کد نامزد ١٢١6

55 محمدمهدی افشاری- کد نامزد ١٢١٧

56 رضا انصاری- کد نامزد ١٢١٨

5٧ عباس خالقداری دارابی- کد نامزد ١٢4٨

5٨ مریم خرم- کد نامزد ١٢4٩

5٩ فریدون دهقان- کد نامزد ١٢5١

6٠ عبدالمحمد رستاد- کد نامزد ١٢5٢

6١ محمدجواد زنگنه اینالو- کد نامزد ١٢5٧

6٢ محسن شایان- کد نامزد ١٢5٨

6٣ فیروز عسکری- کد نامزد ١٢5٩

64 محمدجواد عسکری- کد نامزد ١٢6١

65 علیرضا فارسی نژاد- کد نامزد ١٢64

66 نوروز قبادی پور- کد نامزد ١٢6٨

6٧ محمدجواد کشاورزکوهجردی- کد نامزد ١٢6٩

6٨ رضا کلامی- کد نامزد ١٢٧٢

6٩ غلامحسین محمدی طاحونه- کد نامزد ١٢٧4

سروستان، کوار و خرامه:

٧٠ داریوش اسمعیلی- کد نامزد ١٢١4

٧١ محمدرضا ایزدی- کد نامزد ١٢١5

٧٢ غلامحسن جلودار- کد نامزد ١٢١٧

٧٣ علی جوکارکمال آبادی- کد نامزد ١٢١٩

٧4 سیدنصرالله حسینی- کد نامزد ١٢4١

٧5 بهزاد خارستانی- کد نامزد ١٢45

٧6 عبدالعلی رحیمی مظفری- کد نامزد ١٢46

٧٧ علیرضا روستاطسوجی- کد نامزد ١٢4٧

٧٨ اسدالله زارع- کد نامزد ١٢4٩

٧٩ جعفر زارع- کد نامزد ١٢5١

٨٠ حیدر زارعی- کد نامزد ١٢5٢

٨١ مهرزاد شیری- کد نامزد ١٢56

٨٢ سمیه صادق زاده مهارلویی- کد نامزد ١٢5٧

٨٣ مسعود علیائی - کد نامزد ١٢6١

٨4 صیاد غلامی- کد نامزد ١٢6٢

٨5 محمدرضا فتحی - کد نامزد ١٢64

٨6 یحیی فتحی عمادآبادی - کد نامزد ١٢65

٨٧ محمدمهدی فروغی نیا- کد نامزد ١٢6٨

٨٨ داراب قنبری مهارلو- کد نامزد ١٢٧١

٨٩ کورش قنبری مهارلو - کد نامزد ١٢٧٢

٩٠ نصرالله کوهی باغ اناری- کد نامزد ١٢٧5

٩١ حسین مرادی دولت آبادی- کد نامزد ١٢٧٨

٩٢ حسن مهرابی - کد نامزد ١٢٨١

٩٣ جهانگیر نظری اکبرآبادی- کد نامزد ١٢٨5

سپیدان:

٩4 احمد اسفندیاری- کد نامزد ١٢١5

٩5 محمود باصری- کد نامزد ١٢١6

٩6 قاسم تنها- کد نامزد ١٢١٧

٩٧ محمدحسین حق پرست اردکانی- کد نامزد ١٢١٨

٩٨ سیدعلاءالدین خادم- کد نامزد ١٢١٩

٩٩ محمدرضا خداکریم اردکانی- کد نامزد ١٢4١

١٠٠ عبدالحمید شیروانی- کد نامزد ١٢46

١٠١ منوچهر صالحی- کد نامزد ١٢4٧

١٠٢ محمدرضا فرهادی- کد نامزد ١٢5١

١٠٣ حمزه علی کشاورزدهقان- کد نامزد ١٢5٢

١٠4 فرهاد مرادی- کد نامزد ١٢56

١٠5 وجیه الله منوچهری سربسی- کد نامزد ١٢5٧

١٠6 محمدباقر میری- کد نامزد ١٢5٨

١٠٧ علی ناصری- کد نامزد ١٢5٩

شیراز: 

١٠٨ جمشید آراسته- کد نامزد ١٢١5

١٠٩ مریم آموزگار- کد نامزد ١٢١6

١١٠ سیدعلی اصغر آهوئی- کد نامزد ١٢١٧

١١١ اکبر اجرائی- کد نامزد ١٢١٨

١١٢ علی احمدی- کد نامزد ١٢4٢

١١٣ امیرحسین استقلال- کد نامزد ١٢46

١١4 محمد اسدی- کد نامزد ١٢4٨

١١5 رضا افشین مهر - کد نامزد ١٢54

١١6 علی اکبری- کد نامزد ١٢5٧

١١٧ محمود امیری- کد نامزد ١٢6١

١١٨ مصطفی امیری- کد نامزد ١٢6٢

١١٩ ابوالفضل انصاری - کد نامزد ١٢65

١٢٠ حجت ایزدی - کد نامزد ١٢6٨

١٢١ منصور بارزمان- کد نامزد ١٢٧١

١٢٢ پدرام باسری- کد نامزد ١٢٧٢

١٢٣ علی برق پیما- کد نامزد ١٢٧٨

١٢4 فریدون بقاءدشتکی - کد نامزد ١٢٧٩

١٢5 علی بهداروندی- کد نامزد ١٢٨١

١٢6 کاوه بهلولی قشقایی- کد نامزد ١٢٨٢

١٢٧ علیرضا بودش- کد نامزد ١٢٨5

١٢٨ بهرام پارسایی- کد نامزد ١٢٨6

١٢٩ مسعود پایداری - کد نامزد ١٢٨٧

١٣٠ حسین پرویزی- کد نامزد ١٢٩١

١٣١ زهرا تاج محمدعلی نژاد- کد نامزد ١٢٩٧

١٣٢ سعید تاجیک- کد نامزد ١٢٩٨

١٣٣ محمد جباریان- کد نامزد ١4١٨

١٣4 ابراهیم جعفری- کد نامزد ١4١٩

١٣5 علی مراد جعفری- کد نامزد ١4٢١

١٣6 مهدی حسنی- کد نامزد ١456

١٣٧ زهرا حسینی- کد نامزد ١45٨

١٣٨ سیدمحمدرضا حسینی احمدی- کد نامزد ١45٩

١٣٩ روح الله خالقی سروستانی - کد نامزد ١46٨

١4٠ سارا خداکرمی- کد نامزد ١46٩

١4١ حامد خرم شکوه- کد نامزد ١4٧١

١4٢ عبدالرضا خلج- کد نامزد ١4٧6

١4٣ سیروس خورشیدیان یاسوج- کد نامزد ١4٧٨

١44 سید احمد رضا دستغیب- کد نامزد ١4٨4

١45 مریم ده بزرگی- کد نامزد ١4٨5

١46 امیر دهقان- کد نامزد ١4٨6

١4٧ مهدی دهقان - کد نامزد ١4٨٧

١4٨ علی دهقان فارسی- کد نامزد ١4٨٩

١4٩ سید حسین ذوالانوار - کد نامزد ١4٩4

١5٠ محمد ذوالعدل- کد نامزد ١4٩5

١5١ محمدهادی ربانی- کد نامزد ١4٩6

١5٢ محمد صادق رجایی علیایی- کد نامزد ١4٩٧

١5٣ بهزاد رجبی - کد نامزد ١4٩٨

١54 فرج الله رجبی- کد نامزد ١5١٢

١55 اسماعیل رحیمی- کد نامزد ١5١4

١56 مهدی رسول زاده حقیقی - کد نامزد ١5١٨

١5٧ اسفندیار رضایی- کد نامزد ١5٢١

١5٨ محبوبه رضایی - کد نامزد ١5٢4

١5٩ مسعود رضایی- کد نامزد ١5٢5

١6٠ زینب رضایی سخا - کد نامزد ١5٢6

١6١ اسماعیل رمضانی- کد نامزد ١5٢٧

١6٢ علی محمد روانستان- کد نامزد ١54١

١6٣ ابراهیم زارع- کد نامزد ١54٩

١64 غلامحسین زارع - کد نامزد ١564

١65 کورش زارع - کد نامزد ١565

١66 معصومه زارع- کد نامزد ١56٧

١6٧ مسعود زارعی- کد نامزد ١5٧١

١6٨ سهیلا زراعت پیشه- کد نامزد ١5٧4

١6٩ نجمه زکی پور - کد نامزد ١5٧5

١٧٠ حسین سیفی- کد نامزد ١5٩١

١٧١ فرزاد شاهچراغی- کد نامزد ١5٩4

١٧٢ محمدمهدی شبانی- کد نامزد ١5٩5

١٧٣ جعفر شریفی- کد نامزد ١5٩٨

١٧4 علیرضا شعله ورفرد- کد نامزد ١6١4

١٧5 اکبر شفیعی- کد نامزد ١6١٨

١٧6 محمدحسین شکور- کد نامزد ١6٢١

١٧٧ غلامحسن شمسی شاهزاده بیگمی - کد نامزد ١6٢4

١٧٨ جلیل شه پرست- کد نامزد ١6٢5

١٧٩ محمدحسین شهبازی- کد نامزد ١6٢6

١٨٠ مهدی شیخ موحد- کد نامزد ١6٢٩

١٨١ سیدکاظم شیرازی- کد نامزد ١64٢

١٨٢ ضرغام صادقی- کد نامزد ١64٨

١٨٣ علی صراطی- کد نامزد ١65٢

١٨4 مرتضی صمیمی- کد نامزد ١656

١٨5 مهدی صیادی پور- کد نامزد ١65٨

١٨6 حسین ظل انوار- کد نامزد ١6٧١

١٨٧ محمدرضا عادلیان- کد نامزد ١6٧٢

١٨٨ حسین عباسی- کد نامزد ١6٧5

١٨٩ حمیدرضا عباسی- کد نامزد ١6٧6

١٩٠ فریدون عباسی دوانی - کد نامزد ١6٨١

١٩١ عاطفه عبداله زاده فرد- کد نامزد ١6٨٢

١٩٢ ابراهیم عزیزی- کد نامزد ١6٨4

١٩٣ عبدالکریم عطایی- کد نامزد ١6٨6

١٩4 امیرحسین عمادی- کد نامزد ١6٩١

١٩5 محسن عمادی- کد نامزد ١6٩٢

١٩6 سیروس فارسی- کد نامزد ١6٩6

١٩٧ صابر فتوح آبادی- کد نامزد ١6٩٨

١٩٨ جعفر قادری- کد نامزد ١٧٢١

١٩٩ محسن قربانی - کد نامزد ١٧٢5

٢٠٠ امین الله قربانی کشکولی- کد نامزد ١٧٢6

٢٠١ یعقوب قرقانی- کد نامزد ١٧٢٧

٢٠٢ سهراب قنبری- کد نامزد ١٧٢٩

٢٠٣ محمدکاظم کاوه پیشقدم- کد نامزد ١٧45

٢٠4 جوانشیر کدخداپور- کد نامزد ١٧46

٢٠5 سیدعلاالدین کراماتی- کد نامزد ١٧4٧

٢٠6 فرامرز کشت کار- کد نامزد ١٧5٢

٢٠٧ جلال الدین کهن- کد نامزد ١٧56

٢٠٨ جواد گرامی- کد نامزد ١٧5٨

٢٠٩ جواد گرگین- کد نامزد ١٧5٩

٢١٠ فاطمه گلناری- کد نامزد ١٧6٢

٢١١ زهرا لهسایی- کد نامزد ١٧65

٢١٢ شاهین محمد صادقی- کد نامزد ١٧6٧

٢١٣ محسن محمدپور- کد نامزد ١٧6٩

٢١4 حسن محمدی- کد نامزد ١٧٨١

٢١5 سیدجلال الدین محمدی بیدک- کد نامزد ١٧٨4

٢١6 محمدرضا محمدی کشکولی - کد نامزد ١٧٨6

٢١٧ محمود محمدی کیان- کد نامزد ١٧٨٧

٢١٨ حسن محمودی- کد نامزد ١٧٨٩

٢١٩ محمد محمودی- کد نامزد ١٧٩١

٢٢٠ شهرزاد مسلمی- کد نامزد ١٧٩٧

٢٢١ رضا مصمم مطهری- کد نامزد ١٨١٢

٢٢٢ مجید مقامی- کد نامزد ١٨١٧

٢٢٣ نادر مهرآور - کد نامزد ١٨٢5

٢٢4 مهدی مهرانپور- کد نامزد ١٨٢6

٢٢5 سیدداود موسوی- کد نامزد ١٨٢٨

٢٢6 سیدمحمدطاهر موسوی - کد نامزد ١٨4١

٢٢٧ سیدرضا موسوی تبار - کد نامزد ١٨4٢

٢٢٨ شیراز غلامرضا میرزایی- کد نامزد ١٨4٧

٢٢٩ علی اصغر میرزایی عبدالیوسفی- کد نامزد ١٨4٨

٢٣٠ سیامک نادری- کد نامزد ١٨5٢

٢٣١ حسین نجابت- کد نامزد ١٨5٧

٢٣٢ آیدا نعمت الهی- کد نامزد ١٨6٢

٢٣٣ حسین نورانی- کد نامزد ١٨64

٢٣4 لیلا نورانی- کد نامزد ١٨65

٢٣5 علی مدد نوروزی- کد نامزد ١٨6٧

٢٣6 سید مقصود هاشمی بیان- کد نامزد ١٨٧4

٢٣٧ غلامحسین یعقوبی - کد نامزد ١٨٩5

٢٣٨ امیرحسین یقطین- کد نامزد ١٨٩6

٢٣٩ محمدمحسن یقطین- کد نامزد ١٨٩٧

٢4٠ سیدمحسن یوسفی بداف- کد نامزد ١٩١٢

فسا:

٢4١ ایوب ارغوانی- کد نامزد ١٢١4

٢4٢ غلامرضا اشرف منصوری- کد نامزد ١٢١5

٢4٣ کاوس اکبری- کد نامزد ١٢١6

٢44 محمدجواد جمالی نوبندگانی- کد نامزد ١٢١٨

٢45 سید رامین حسینی- کد نامزد ١٢4١

٢46 محمود خسروانی- کد نامزد ١٢45

٢4٧ محمدحسن دوگانی آغچغلو- کد نامزد ١٢46

٢4٨ محسن زارعی جلیانی- کد نامزد ١٢5١

٢4٩ رضا شکری- کد نامزد ١٢54

٢5٠ رسول صادقی مزیدی - کد نامزد ١٢5٩

٢5١ محبوبه صفرپور- کد نامزد ١٢6١

٢5٢ بهمن فیروزی - کد نامزد ١٢6٢

٢5٣ علیرضا فیروزی- کد نامزد ١٢64

٢54 مصطفی میرشکاری- کد نامزد ١٢6٨

فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین:

٢55 طاهره احمدی- کد نامزد ١٢١5

٢56 حسن افراسیابی کشکولی- کد نامزد ١٢١٧

٢5٧ طهمورث افشاری- کد نامزد ١٢١٨

٢5٨ علی اکبر افشاری بهمن بیگلو- کد نامزد ١٢١٩

٢5٩ اکبر امیرسالاری- کد نامزد ١٢4١

٢6٠ حجت الله امیرسالاری- کد نامزد ١٢4٢

٢6١ سیف الله انصاری فرد- کد نامزد ١٢45

٢6٢ مهدی بیات منش- کد نامزد ١٢4٧

٢6٣ فریبرز پناهی- کد نامزد ١٢4٨

٢64 محمد جعفری- کد نامزد ١٢4٩

٢65 احمد جهانگیری- کد نامزد ١٢5٢

٢66 سیده زینب دیده ور- کد نامزد ١٢56

٢6٧ علی رزازان- کد نامزد ١٢5٧

٢6٨ داریوش ریاحی راد- کد نامزد ١٢5٩

٢6٩ نادر طیبی- کد نامزد ١٢6٢

٢٧٠ نادر فریدونی- کد نامزد ١٢6٧

٢٧١ شمشاد کاظمی- کد نامزد ١٢6٨

٢٧٢ محمدعلی کاویانی- کد نامزد ١٢6٩

٢٧٣ کورش کرم پورحقیقی- کد نامزد ١٢٧١

٢٧4 اکبر کریمی کشکولی - کد نامزد ١٢٧٢

٢٧5 امیر گرگین پور- کد نامزد ١٢٧4

٢٧6 زینب گوهری مطلق - کد نامزد ١٢٧6

٢٧٧ سید محمدکاظم محمدعلی زاده- کد نامزد ١٢٧٩

٢٧٨ سیدیونس موسوی سرچشمه- کد نامزد ١٢٨١

٢٧٩ یوسف نورافکن- کد نامزد ١٢٨5

٢٨٠ حسام یزدانپناه- کد نامزد ١٢٩١

کازرون:

٢٨١ شهاب آریان- کد نامزد ١٢١4

٢٨٢ منصوره امیریان- کد نامزد ١٢١6

٢٨٣ رمضان پناهنده - کد نامزد ١٢١٨

٢٨4 مجید پورحمیدی- کد نامزد ١٢١٩

٢٨5 امان الله دهقان فرد- کد نامزد ١٢4٢

٢٨6 حجت الله دهقانی- کد نامزد ١٢46

٢٨٧ مهدی رسته- کد نامزد ١٢4٧ 

٢٨٨ پیمان رضاییان- کد نامزد ١٢4٨

٢٨٩ شکرالله رضاییان پور- کد نامزد ١٢4٩

٢٩٠ حسین رضازاده- کد نامزد ١٢5١

٢٩١ یعقوب شفیعی- کد نامزد ١٢5٢

٢٩٢ مجید شیخیان کازرونی- کد نامزد ١٢5٧

٢٩٣ حسن فراست- کد نامزد ١٢6٢

٢٩4 عبدالصمد نجفی- کد نامزد ١٢٧١

لارستان، خنج و گراش:

٢٩5 میرزاخلیل بهمنی- کد نامزد ١٢١6

٢٩6 جمشید جعفرپور- کد نامزد ١٢١٩

٢٩٧ سیدعباس جهان بانی- کد نامزد ١٢4١

٢٩٨ عبدالحسن حسنی پور- کد نامزد ١٢45

٢٩٩ حسین حسین زاده- کد نامزد ١٢46

٣٠٠ حسینعلی حسین شیری- کد نامزد ١٢4٧

٣٠١ حشمت الله زارعی- کد نامزد ١٢5١

٣٠٢ اسعد زاهدی- کد نامزد ١٢5٢

٣٠٣ داریوش سپاده- کد نامزد ١٢56

٣٠4 علی علی زاده- کد نامزد ١٢5٨

٣٠5 مرتضی فتحی - کد نامزد ١٢6٢

٣٠6 حسین فراست- کد نامزد ١٢64

٣٠٧ حسین فرج پور- کد نامزد ١٢65

٣٠٨ حسینعلی فقیهی- کد نامزد ١٢6٧

٣٠٩ هاشم قاسمی- کد نامزد ١٢6٨

٣١٠ یوسف محبی- کد نامزد ١٢6٩

٣١١ منصور محتاجی- کد نامزد ١٢٧١

٣١٢ موسی مقدس - کد نامزد ١٢٧5

٣١٣ حسن هوشمند- کد نامزد ١٢٧٩

٣١4 محمداسماعیل یگانه فرد - کد نامزد ١٢٨١

لامرد و مُهر:

٣١5 حسین حاجی پورفرد - کد نامزد ١٢١٧

٣١6 غلامعباس زارعی- کد نامزد ١٢4١

٣١٧ سیدمجتبی عباسی- کد نامزد ١٢4٧

٣١٨ سیدمحسن علوی- کد نامزد ١٢4٨

٣١٩ سید موسی موسوی- کد نامزد ١٢54

٣٢٠ پیروز هاشم پور- کد نامزد ١٢56

مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد:

٣٢١ عبدالله استواری - کد نامزد ١٢١6

٣٢٢ محمد امیری- کد نامزد ١٢١٩

٣٢٣ حمیده بذرگر- کد نامزد ١٢45

٣٢4 محمد مهدی برومندی- کد نامزد ١٢46

٣٢5 جلال الدین دلالت پور- کد نامزد ١٢5٢

٣٢6 علی حسین رضایی نیا- کد نامزد ١٢5٧

٣٢٧ رضا زارع- کد نامزد ١٢5٨

٣٢٨ ناصر زارع- کد نامزد ١٢6١

٣٢٩ وجیه زارع- کد نامزد ١٢6٢

٣٣٠ مهراب زارعی- کد نامزد ١٢64

٣٣١ مرتضی زارعی پور- کد نامزد ١٢65

٣٣٢ مجید شیبانی- کد نامزد ١٢6٩

٣٣٣ قادر شیروانی- کد نامزد ١٢٧٢

٣٣4 فرامرز شیری- کد نامزد ١٢٧4

٣٣5 عباس عزیزی- کد نامزد ١٢٧٨

٣٣6 وحید علی پورحقیقی- کد نامزد ١٢٨٢

٣٣٧ محمدعلی قوهستانی- کد نامزد ١٢٨٧

٣٣٨ پرویز کاوسی- کد نامزد ١٢٩١

٣٣٩ فخرالدین کرمی شیرازی- کد نامزد ١٢٩4

٣4٠ علی رضا مقصودی- کد نامزد ١4١٢

٣4١ لیلا منجذب مرودشتی- کد نامزد ١4١5

٣4٢ علی رضا منصوری ده بید- کد نامزد ١4١6

ممسنی و رستم:

٣4٣ مجید انصاری- کد نامزد ١٢4١

٣44 نوذر بناوی- کد نامزد ١٢4٢

٣45 محسن پروین- کد نامزد ١٢45

٣46 سید یدالله حسینی- کد نامزد ١٢4٨

٣4٧ فریدون زارع خفری- کد نامزد ١٢56

٣4٨ ساسان سالاری- کد نامزد ١٢5٩

٣4٩ نوذر شفیعی- کد نامزد ١٢64

٣5٠ محسن غلامی- کد نامزد ١٢65

٣5١ محمد گودرزی- کد نامزد ١٢٧١

٣5٢ مسعود گودرزی- کد نامزد ١٢٧٢

٣5٣ عبدالرضا مرادی- کد نامزد ١٢٧6

٣54 جعفر هاشمی- کد نامزد ١٢٧٩

٣55 ناصر یوسفی اصل- کد نامزد ١٢٨٢

نی ریز و استهبان:

٣56 زهرا اسلام زاده - کد نامزد ١٢١4

٣5٧ عبدالله الهی زاده- کد نامزد ١٢١5

٣5٨ حسن بنی اسدی- کد نامزد ١٢١6

٣5٩ محمدحسین بیات- کد نامزد ١٢١٧

٣6٠ محمدحسین خریدار- کد نامزد ١٢١٩

٣6١ اسماعیل خیرخواه - کد نامزد ١٢4٢

٣6٢ جواد دمیری- کد نامزد ١٢46

٣6٣ الله داد سلیم پور- کد نامزد ١٢54

٣64 مجید صادق زاده - کد نامزد ١٢6٢

٣65 رضا صداقت- کد نامزد ١٢64

٣66 محمدعلی طالبی نژاد - کد نامزد ١٢65

٣6٧ فرهاد طهماسبی - کد نامزد ١٢6٧

٣6٨ هادی فردایی- کد نامزد ١٢6٩

٣6٩ حبیب فریبرز- کد نامزد ١٢٧١

٣٧٠ بهنام قاسمی- کد نامزد ١٢٧5

٣٧١ سیدمحمدصادق کشفی نژاد- کد نامزد ١٢٧٨

٣٧٢ نادر مبرزی- کد نامزد ١٢٨٢

٣٧٣ اصغر مسعودی- کد نامزد ١٢٨4

به گزارش ایرنا، استان فارس دارای 18 کرسی در مجلس شورای اسلامی است.دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفند 94 برگزار می شود.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 203 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 1:48

آنچه در زیر می‌آید قیمت انواع لاستیک ایرانی خودرو زانتیا، سمند، تندر90 و دنا موجود در سطح بازار تهران است؛ شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 211 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 1:48

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 198 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:09

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، تبلیغات رسمی نامزدهای انتخابات مجلس از امروز 29 بهمن ماه آغاز شد و تا 8 صبح روز پنج شنبه 6 اسفندماه ادامه دارد. هفته ای که نامزدهای انتخابات و حامیانشان چشم انتظار آن بودند تا در این فرصت با انواع و اقسام روش های تبلیغی خود را به مردم معرفی کنند.

از همین رو از صبح امروز، شور و حرارت خاصی در جای جای شهر شیراز برپا است و اماکن عمومی و خصوصی پر است از عکس های رنگ و وارنگ با شعارهای قشنگ و گاه باورنکردنی. شعارهایی که گاهی جایش فقط روی کاغذهای تبلیغاتی است و بس. متاسفانه گاهی همین شعارهای به ظاهر زیبا اما فریبنده زمینه ورود یک نفر را به مجلس شورای اسلامی فراهم می کند.

در این بین اما، عده ای از قِبَل همین شعارها و تصاویر فتوشاپ شده نان می خورند! و فرارسیدن چنین روزهایی را آرزو می کنند. از مطبوعاتی ها تا آن هایی که تراکت پخش می کنند و کسانی که داربست می بندند، همه در ایام تبلیغات انتخاباتی فعال می شوند و حتی از موهبت تبلیغات انتخابات، برخی از جوانانی که ناامید از تدبیر دولتمردان، در جستجوی شغل این در و آن در می زنند، در این ایام با حضور در ستادهای انتخاباتی، پولی به جیب می زنند و شاکر خداوند می شوند که شب عید می توانند برای خود لباسی دست و پا کنند.
کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!
از این که بگذریم، نامزدهای انتخابات مجلس در شهر شیراز هر کدام به سبک و شیوه خاص خود، علاوه بر این که گوشه گوشه شهر را به تصرف درآورده اند، صفحات روزنامه ها را هم قرق کرده اند. برخی از آن ها شعارهای زیبا اما کم عمق و غیرواقعی می دهند و بالبخندهای تصنعی و تصاویر فتوشاپی و چهره های آنکارد شده، سعی می کنند، به نوعی برای مردم دلبری کنند تا رای آن ها را کاسب شوند. در حالی که نماینده دردمند و احساس تکلیف کرده و مردمدار، هیچ نیازی به چنین شعارهایی ندارند و احساسات مردم را به بازی نمی گیرند.

در ذیل  برخی از شعارهای تبلیغاتی منتشر شده را در روزنامه های استان بدون ذکر نام نامزدهای انتخاباتی و صرفا جهت تنویر افکار عمومی و قضاوت مردم منتشر می کنیم.

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!
آزاده و جانباز
حضور در جنگ تحميلي و نایل شدن به مقام جانبازی كه آن روزها هيچ هدفی جز رضای خداوند متعال و بيرون راندن دشمن از خاك كشور را دنبال نمی کرد، امروز تبديل به يك شعار خوب براي تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شده است، به طوری که یکی از نامزدهای انتخابات، برای معرفی خود نوشته است: جانباز-آزاده- خانواده شهید

کسی هست مرا یاری کند
برخی اما برای انتخاب شعار انتخاباتی خود به تاریخ صدر اسلام متوسل شدند و با سوء استفاده از حادثه کربلا، «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین(ع) را به عنوان شعار خود انتخاب کرده است. ای کاندیدا که مدعی شده برای همبستگی جوانان و مخالفت تندروها به میدان آمده، روی بنرهای تصاویر خود نوشته، آیا کسی هست مرا یاری کند؟

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!
صدای من...صدای زن امروز و فرداست
خانم‌ها اكثرا با شعار مدافع حقوق زنان،‌ پاي در عرصه تبليغات گذاشته اند. یکی از نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز شعار خود را «صدای من، صدای زن امروز و فرداست» انتخاب کرده. شعاری شبه فمنیستی که هدف آن جلب آرای بانوان است.

پیوسته با مردم...
یکی دیگر از نامزدهای انتخابات شعارش را سیاسی انتخاب کرده و روی تصاویر خود نوشته است؛ «پیوسته با مردم، فراتر از جناح های سیاسی». در حالی که نام این فرد، در چند لیست یک جناح سیاسی دیده می شود. قسم حضرت ابوالفضل را باور کنیم یا...

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!
من فرزند مجاهد خستگی ناپذیر...
یکی دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز که به نوعی آقازاده محسوب می شود، در معرفی خود بیشتر از هر چیزی به شهرت پدر خود اشاره کرده و شعار تدبیر و تعامل را برای خود انتخاب کرده است.

دغدغه من، فردای کودکان کشورم است


دغدغه من، فردای کودکان و نوجوانان کشورم است، این شعار انتخاباتی یکی از نامزدهای انتخابات است که روی رای اولی ها حساب باز کرده و شعارش را متوجه آن ها کرده است.

باز باران با ترانه...
یکی دیگر از بانوانی که وارد عرصه رقابت انتخابات مجلس شده، شعار خود را نوستالژیک انتخاب کرده است. باز باران با ترانه... مصرعی که هر کسی را یاد شعر گلچین گیلانی در کتاب چهارم دبستان می اندازد.

سرنوشتت را خودت بنویس...
یکی دیگر از داوطلبان انتخابات مجلس در شیراز، شعار خود را متوجه سرنوشت مردم کرده است و به آن ها به نوعی توصیه کرده که پای صندوق های رای بیایند و به او رای دهند چرا که اگر نیایند و یا به دیگران رای دهند، سرنوشت آن ها را دیگری رقم می زند.

کلکسیون شعارهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس در شیراز/ شعارهای تبلیغاتی یا تبلیغات شعاری؟!
منتظر شما هستم....شما هم منتظر من باشید
برخی اما بسیار آماتور وارد گود رقابت های انتخاباتی شده اند و تصاویر و بنرهایی از آن ها در سطح شهر و روزنامه ها دیده می شود که نه تنها جادبه ای ندارد، مردم به تبلیغاتی بودن تصویر و شعار آن ها بیشتر پی می برند. یکی از این افراد، که پیش از این خود را اصولگرا می دانست و برکناری اش از سمت قبلی را به دلیل گرایش سیاسی خود عنوان می کرد در چرخشی عجیب، پست مدیریتی خود در دولت تدبیر و امید را جزء افتخارات خود ذکر کرده است. او شعار خود را متوجه جوانان کرده و نوشته است: من منتظر جوان ها پای صندوق رای هستم، شما هم منتظر خدمتگزاری من در مجلس باشید.

چهارسال تفاوت...
یکی از نامزدهای انتخابات که فردی بازنشسته محسوب می شود شعار خود را چهار سال «تفاوت» انتخاب کرده است. او در تبلیغات خود آورده، چهار سال وفاداری... که احتمالا منظورش، وفادار بودن به رای مردم است و اما نمی توان منظورش از تفاوت را فهمید...

به هر حال، این یک هفته فرصت تبلیغات انتخابات هم با هر کم و کیفی می گذرد اما نامزدهای محترم مجلس که ان شاء الله به قصد خدمت وارد این عرصه شده اند، خود می دانند از «شعار» تا «شعور» فاصله چندانی نیست و باید به شعور مردمان آگاه، صبور و مقاوم سومین حرم اهل بیت، احترام گذاشت و شعارهایی داد که هم عقلانی باشند و هم قابل دسترس و به اصطلاح شدنی.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 21:09

رئیس اداره گاز سروستان از افزایش روستاهای تحت پوشش شبکه گاز طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، غلامرضا محمدی، رئیس اداره گاز سروستان در گفتگو با خبرنگار سروستان ما با اعلام این خبر گفت: در ایام الله دهه پروغ فجر امسال، 10 روستای بخش کوهنجان از توابع شهرستان سروستان تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار گرفتند.

وی در توضیح این مطلب گفت: مردم روستاهای پشت پر، مجدآباد، بکت، اسلام آباد، بیت اللهی، سعادت آباد و کنو با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

غلامرضا محمدی همچنین افزود: در طی همین مدت، عملیات گازرسانی به روستاهای دوبنه، مهارلو کهنه و همچنین روستای محمودآباد نیز آغاز شده که  اعتبار این پروژه بالغ بر 16 میلیارد ریال می باشد و ان شاءالله به زودی شاهد تکمیل این طرح و برخورداری روستاهای فوق الذکر از نعمت گاز طبیعی خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه روند بهره مندی خانواده های روستایی از گاز طبیعی در این شهرستان با سرعت مطلوبی در حال افزایش می باشد، گفت: با تکمیل پروژه گازرسانی به روستاهای منطقه مهارلو،1500 اشتراک جدید به مجموعه مشترکین گاز روستایی افزوده خواهد شد.

محمدی با اشاره هزینه های انجام شده توسط دولت خدمتگزار در مبحث گاز رسانی به روستاییان سروستان گفت: در این روستاها به ازاء هر خانوار بیش از 65 میلیون ریال هزینه گازرسانی صورت گرفته که امیدواریم مجموعه اقدامات انجام شده مورد رضایت خاطر مردم شریف و صبور این مناطق قرار گیرد.

خاطر نشان می شود تعداد روستاهایی که از ابتدای شروع گازرسانی تا پایان دهه فجر امسال در شهرستان سروستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند به 25 روستا رسیده و5 روستای باقی مانده پس از گازرسانی به شهرک صنعتی شماره 2 سروستان در سال آتی به شبکه گاز طبیعی متصل خواهند شد.

انتهای پیام/

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 202 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:43

شب گذشته از لحظات ابتدایی شروع تبلیغات آزاد نمایندگان مجلس شورای اسلامی شهر فراشبند نیز به یک باره رنگ وبوی مجلس شورای اسلامی به خود گرفت.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار، تبلیغات رسمی و قانونی نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از اوایل بامداد پنجشنبه 29 بهمن آغاز شده و نامزدهای انتخاباتی یک هفته مهلت دارند تا به تبلیغ و معرفی خود بپردازند.

رقابت میان 26 نامزد انتخاباتی در شهرستان فراشبند آغاز شده و کار ستادهای تبلیغاتی از همان لحظات نخست آغاز شد. ساعت 22 شب گذشته وکمتر از دو ساعت مانده به آغاز تبلیغات، سکوتی خاص در همه جای شهر فراشبند دیده می شد اما پس از زمان تبلیغات آزاد بسیاری از ستادهای تبلیغاتی با چراغانی کردن، تزیینات خاص و پر رنگ و لعابکار خود را آغاز کردند.

این در حالی است که بسیاری از ستادهای تبلیغاتی درفراشبند در حد فاصل پل آبپا قرار دارند و نامزدهای انتخاباتی و طرفدارنشان تبلیغات را در این مکانها آغاز کرده اند،  هرچند جایگاه های تبلیغاتی در همه جای شهر قرار دارند تا به این وسیله ازچسباندن عکسها بر روی در و دیوار جلوگیری شود و شهر تمیز نگه داشته شود.

در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 26 نامزد انتخاباتی در این حوزه ی انتخابیه با هم به رقابت می پردازند و یک نفر از نامزدها به عنوان نمایندگان مردم شهرستان های فراشبند- فیروزاباد و قیروکارزین  انتخاب می شوند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 7 اسفند ماه برگزار می شود.

اغاز تبلیغات نامزدهای مجلس شوای اسلامی در فراشبند

اغاز تبلیغات نامزدهای مجلس شوای اسلامی در فراشبند

اغاز تبلیغات نامزدهای مجلس شوای اسلامی در فراشبند

اغاز تبلیغات نامزدهای مجلس شوای اسلامی در فراشبند

اغاز تبلیغات نامزدهای مجلس شوای اسلامی در فراشبند

اغاز تبلیغات نامزدهای مجلس شوای اسلامی در فراشبند

انتهای پیام/

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 233 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:43

هر چند که اصلاح طلبان در کم رنگ تر کردن نقش کرباسچی در تصمیم گیری های این جریان سیاسی طی یکی دو روز گذشته مصاحبه هایی داشته اند. اما عصر مردم در صفحه خانه ملت با تیتر «راهی جز ایجاد مجلس همراه با دولت نداریم» مطلبی از شهردار سابق تهران به چاپ رسانده است.

به گزارش شیرازه، با آغاز زمان تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هجوم کاندیدا به صفحات روزنامه های فارس امروز چشمگیر بود. در این میان عصر مردم نیز از این قاعده مستثنی نبود. این روزنامه استانی حدود سه و چهارم صفحه نخست خود را به تبلیغات انتخاباتی اختصاص داد. عصر مردم که حامی سیاست های خارجی دولت یازدهم است در صفحات داخلی خود مطلبی از یک عضو حزب کارگزاران منتشر کرده است که این روزها حرف و حدیث های زیادی درباره ی او وجود دارد.
 
کرباسچی که مدتی است به عنوان یک عضو کارگزاران در بستن لیست جریان اصلاحات در شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان نقش دارد، گفته می شود که حامی مالی لیست اصلاح طلبان در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است.
مطرح شدن نام شهردار سابق تهران به عنوان یکی از اسپانسرها مالی جریان سیاسی اصلاحات که سابقه اختلاس و دست درازی به بیت المال را دارد بازتاب های مفتی برای این طیف سیاسی داشته است. به طوری که برخی از اصلاح طلبان حضور او را در شورای سیاستگذاری اصلاحات صرفا در حد یک عضو با یک حق رای دانسته اند و نه بیشتر.

هر چند که  اصلاح طلبان در کم رنگ تر کردن نقش کرباسچی در تصمیم گیری های این جریان سیاسی طی یکی دو روز گذشته مصاحبه هایی داشته اند. اما عصر مردم در صفحه خانه ملت با تیتر «راهی جز ایجاد مجلس همراه با دولت نداریم» مطلبی از شهردار سابق تهران به چاپ رسانده است. اشتراک نظر این روزنامه با مرد حاشیه ساز کارگزاران در حالی است که مدیر مسئول عصر مردم روز گذشته طی مطلبی با عنوان «اصولگرا یا اصلاح طلب؟»  معیار انتخاب کاندیدای مجلس را توانمندی وی در این عرصه عنوان کرده است. اما مطالب این رسانه در صفحات داخلی در حمایت از اصلاح طلبان به چاپ می رسد.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 220 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 19:43

سردار غیب پرور گفت: ملت با بصیرت ایران اسلامی به طرفداران فتنه و ساکتین در مقابل فتنه رای نخواهند داد حتی اگر کاندیدای خُبرگان رهبری باشند.

به گزارش شیرازه به نقل از تنویر، همایش بصیرت خانواده های پاسداران سپاه فجر فارس با حضور سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سپاه فجر فارس برگزار گردید.

 تبیین سه شاخصه مهم نماینده تراز انقلاب اسلامی

سردار غیب پرور در بخشی از سخنان خود در این مراسم با تاکید بر اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفند ماه 1394، گفت: برای انتخاب نماینده تراز انقلاب اسلامی باید به شاخصه ها های مهمی نظیر  «پایبندی و التزام عملی به اصل ولایت فقیه،  نحوه موضع گیری در مقابل فتنه 88، ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و آمریکا و  نفوذ ناپذیری در مقابل دشمن»  توجه داشته باشیم.

 ملت ایران به « طرفداران فتنه » و « ساکتین در مقابل فتنه » رای نخواهند داد

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمنان انقلاب اسلامی برای تاثیرگذاری بر روند انتخابات بر مبنای راهبرد نفوذ، گفت: ملت با بصیرت ایران اسلامی به «طرفداران فتنه و ساکتین در مقابل فتنه» رای نخواهند داد حتی اگر کاندیدای خُبرگان رهبری باشند.

 مردم مومن ایران به کسانی رای خواهند داد که در مقابل آمریکا ایستادگی داشته باشند

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به روحیه استکبار ستیزی ملت ایران افزود:  مردم مومن ایران در انتخابات مجلس شورای اسلامی به کسانی رای خواهند داد که در مقابل آمریکا و استکبار جهانی و وابستگان آن ها ایستادگی داشته باشند.

- - , .

شیرازه...
ما را در سایت شیرازه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جمشید رضایی shiraze بازدید : 244 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:36